اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس خبر داد

واکسیناسیون 44 هزار راس دام فردوس بر علیه بیماری تب مالت

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی فردوس از واکسینه شدن تعداد 44 هزار و 86 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب مالت در این شهرستان واکسینه شدند.

واکسیناسیون 44 هزار راس دام فردوس بر علیه بیماری تب مالت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اصغرزاده  صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعداد دام‌های این شهرستان اظهار کرد: تعداد 61 هزار و 400 راس دام سبک و تعداد 2 هزار راس دام سنگین در شهرستان فردوس وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف از کنترل بیماری نابود کردن زنجیره بیماری‌زایی است، تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون جمعیت دامی باید به اجرا گذاشته شود.

واکسیناسیون 36 هزار دام سبک و سنگین برعلیه بیماری‌های تب برفکی و آبله

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس با اشاره به واکسیناسیون دام‌ها در این شهرستان اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 4 هزار و 660 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

اصغرزاده متذکر شد: امسال تعداد 55 هزار و 146 راس دام سبک بر علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی همچنین به بیماری مشترک بین دام و انسان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 55 هزار و 164 راس دام سبک بر علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس با اشاره به اینکه بیماری شاربن یکی از بیماری‌های عفونی مشترک بین دام و انسان است، اضافه کرد: این بیماری از طریق تماس و یا مصرف فرآورده‌های دامی خام و همچنین ضایعات و ترشحات حیوانات آلوده و یا خاک آلوده به انسان انتقال می‌یابد.

سمپاشی 249 هزار جایگاه دام در فردوس

اصغرزاده همچنین تب‌ مالت‌ را که‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ است‌ را یکی‌ از بیماری‌های‌ عفونی‌ قابل‌ انتقال‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ دانست و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 44 هزار و 86 راس دام سبک و سنگین بر علیه این بیماری در سطح شهرستان واکسینه شدند.

وی سمپاشی جایگاه دام را برای پیش‌گیری از بیماری‌ها در میان دام‌ها امری مهم عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد 249 هزار و 745 جایگاه دام در فردوس سم‌پاشی و ضدعفونی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس با بیان اینکه بدن 64 هزار و 500 راس دام از ابتدای سال جاری تاکنون سم‌پاشی شده‌اند، اظهار کرد: برای مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام می‌توان از روش‌های سم‌پاشی و ضدعفونی بدن دام استفاده کرد.

انتهای پیام/69010/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول