اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی میراث کرمان:

مکان جشن سده کرمان تغییر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به مذاکرات با انجمن زرتشتیان کرمان گفت: انجمن مذکور به تغییر مکان فعلی برگزاری جشن سده راغب و پیشنهاداتی ارائه داده است.

مکان جشن سده کرمان تغییر می‌کند

محمد مهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه مکان برگزاری جشن سده کرمان با توجه به محدودیت‌های فضایی موجود باید تغییر کند، اظهار داشت: از آنجا که هرساله علاقمندان بسیاری از داخل و خارج استان در جشن سده کرمان شرکت می‌کنند باید فضایی مناسب‌تر به این امر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با انجمن زرتشتیان کرمان در این زمینه صورت گرفته است، افزود: انجمن مذکور به تغییر مکان فعلی برگزاری جشن سده راغب و پیشنهاداتی ارائه داده است.

افضلی با اشاره به اینکه در جشن سده سال جاری تعداد شرکت‌کنندگان بیش از پیش‌بینی‌ها بود، خاطرنشان کرد: با همکاری مشترک نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی نظم و انضباط مناسبی در جریان برگزاری جشن برقرار شد.

وی دلایل برخی بی‌نظمی‌های موردی در این آیین را حجم انبوه جمعیت و محدودیت فضایی محل برگزاری جشن سده کرمان برشمرد و خاطرنشان کرد: امید است در سال‌های آینده با تغییر مکان فعلی شرایط حضور علاقمندان بیشتری فراهم آید.

افضلی با تقدیر از همکاری سایر نهادها به ویژه آتش‌نشانی و اورژانس در جریان برپایی جشن سده اذعان داشت: جشن سده همچون سایر آیین‌ها از قبیل عید نوروز و شب یلدا در بین ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هم‌وطنان بسیاری علاقمند به حضور در این جشن هستند.

انتهای پیام/2446/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول