اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی:

نمایش 30 رشته صنایع دستی عشایر آذربایجان شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی از نمایش بیش از 30 رشته صنایع دستی عشایر استان در جشنواره ملی صدای عشایر خبر داد.

نمایش 30 رشته صنایع دستی عشایر آذربایجان شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 30 هنرمند صنایع دستی با ارائه آثاری در قالب 30 رشته، در این جشنواره حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره ملی صدای عشایر، عشایر آذربایجان‌شرقی در کنار معرفی مجموعه‌ای متنوع و کامل از داشته‌ها، زیبایی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی و بومی خود، صنایع دستی آذربایجان‌شرقی را نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصول و هنر دستشان عرضه می‌کنند.

محمدی ورنی، گلیم، نقره، سفال و سرامیک، مشبک فلز، تراش شیشه، نازک کاری چوب و البسه محلی را تعدادی از رشته‌های صنایع دستی هنرمندان اعزام شده به جشنواره ملی صدای عشایر عنوان کرد.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان افزود: سراجی سنتی، زیورآلات، چاپ باتیک، تراش سنگ، همجوشی شیشه، نقاشی روی چوب، شیشه فوتی سنتی و سوزن  دوزی سایر رشته‌های شرکت کننده آذربایجان‌شرقی در این جشنواره هستند.

محمدی با اشاره به حضور پربار عشایر آذربایجان‌شرقی در این جشنواره تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی دارای 14 هزار خانوار عشایری است که گلچینی از آنها با برپایی آلاچیق‌ها، چادرهای عشایر  و برپایی نمادین آیین‌های مختلف سنتی عزاداری و عروسی به معرفی آداب و سنن خود می‌پردازند.

وی همچنین جنگ‌های شادی سنتی عشایر و صنایع دستی و تولیدات عشایر آذربایجان‌شرقی را دیگر برنامه‌های استان برای ارائه در این جشنواره عنوان کرد.

جشنواره ملی «صدای عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/60002/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول