اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

25 بهمن گلستان میزبان جشنواره مد و لباس می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری جشنواره مد و لباس از 25 بهمن تا پنج اسفند سال‌جاری در گرگان خبر داد.

25 بهمن گلستان میزبان جشنواره مد و لباس می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جلسه مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: جشنواره مد و لباس برای نخستین‎بار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقیاس ملی برگزار شد و گلستان نیز به عنوان نخستین استان به برگزاری این جشنواره مبادرت می‎کند.

وی با بیان اینکه جشنواره مد و لباس شامل دو بخش نمایشگاهی و تولیدات ملی است تصریح کرد: در بخش نمایشگاهی، تولیدات استانی و لباس‎هایی که توسط تولیدکنندگان استان در بخش بانوان و آقایان است ارائه می‎شود ولی قالب پوشاک مربوط به بانوان است.

50 اثر از پوشاک تولید ملی در جشنواره مد و لباس به نمایش در می‎آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: در بخش تولیدات ملی 110 مانتو و چادر به تائید وزرات ارشاد رسیده که 50 اثر برای نمایش در استان انتخاب شده تا در معرض دید تولیدکنندگان و علاقمندان قرار بگیرد.

به گفته منتظری؛ در بخش پوشاک آقایان محوریت با تولیدات استانی و مطابق با شعار سال است.

وی یادآور شد: لباس‎های بومی، محلی و سنتی استان و زیورآلاتی که مورد استفاده بانوان قرار می‎گیرد برای نمایش و فروش در این جشنواره ارائه می‎شود.

مانتو و چادر با قیمت ارزان و تخفیف ویژه در جشنواره مد و لباس

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش فروش؛ مقنعه، مانتو، چادر با قیمت ارزان و تخفیف ویژه عرضه می‌شود و طراحان به طور رایگان نسبت به برش و دوخت آن اقدام می‎کنند که این مهم با هدف حمایت از کسانی که توان خرید پارچه را ندارند انجام می‎شود.

رونمایی از 3 لباس بومی گلستان که موفق به ثبت ملی شدند

منتظری از رونمایی لباس‎هایی که موفق به ثبت ملی شدند در جشنواره مد و لباس خبر داد و افزود: سه مورد از لباس‎های گلستان موفق به ثبت ملی شده است.

وی عنوان کرد: در بخش عملی جشنواره مد و لباس، نشست‎های مختلف متناسب با نیازهای نسل جوان، مد و لباس و رنگ‎های لباس، کارگاه نقد، طراحی و دوخت لباس ارائه می‎شود.

مقالات برگزیده در قالب کتاب چاپ می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه در بخش علمی جشنواره، ارائه مقالات صورت خواهد گرفت ابراز داشت: برگزیدگان مقاله نسبت به ارائه آن اقدام و مقالات آنها در قالب کتاب چاپ می‎شود.

منتظری هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ‌سازی با رویکرد هویت اسلامی و ایرانی بیان کرد و ابراز داشت: باید فرهنگ اسلامی را در جامعه احیا کنیم چراکه یکی از مظاهر هویت اسلامی، پوشاک آن ملت است و در این زمینه نباید برخورد سلبی داشته باشیم بلکه برخورد ایجابی بهتر جواب می‎دهد.

این مسئول حمایت از تولیدات متناسب با استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس برشمرد و افزود: تشویق و ترغیب تولیدکنندگان به تولید لباس‎هایی متناسب با ارزش‎های اسلامی از جمله اهداف این جشنواره است.

نشست خبری معاون وزیر ارشاد با استان‎های برگزارکننده جشنواره مد و لباس در گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه گلستان بعد از تهران در برگزاری جشنواره مد و لباس الگو و پیشتاز نسبت به سایر استان‎هاست متذکر شد: قرار است 10 استان در سراسر کشور همزمان با جشنواره ملی مد و لباس که در تهران برگزار می‎شود نسبت به برگزاری این جشنواره مبادرت کنند، اما گلستان تنها استانی است که به استقبال این طرح رفته است.

منتظری از حضور شاه‎آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره مد و لباس خبر داد و اذعان داشت: نشست خبری با استان‎های برگزارکننده این جشنواره در گلستان شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول