اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بناب در خانه ملت:

5 هزار بیکار در بناب وجود دارد/ تدابیر مجلس مانع دو برابر شدن تورم شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون حدود 5 هزار نفر بیکار جویای کار در شهرستان بناب وجود دارد که بیشتر آن‌ها دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر هستند.

5 هزار بیکار در بناب وجود دارد/ تدابیر مجلس مانع دو برابر شدن تورم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی صبح امروز در جمع بانوان شهرستان بناب با تشریح مفصل مسائل و وضعیت حوزه انتخابیه خود اظهارکرد: بیکاری یک پدیده دردناک برای جامعه است و ما تلاش می‌کنیم تا زمینه اشتغال بیکاران شهرستان را مخصوصاً در واحدهای بخش خصوصی فراهم کنیم.

فولاد بناب توسعه می‌یابد

وی با بیان اینکه برای بحث اشتغالزایی در شهرستان برنامه‌هایی داریم؛ افزود: دغدغه اصلی و همه تلاش ما برای حفظ اشتغال موجود در منطقه است.

باقری‌بنابی از توسعه بخش تولید فولاد شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون حدود 2 هزار نفر در مجتمع فولاد بناب کار می‌کنند که با تحقق طرح توسعه فولاد بناب حداقل برای 2 هزار نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود.

وی سپس به بخشی از مشکلات و مسائل شهرستان اشاره کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان بناب بیش از 52 میلیارد ریال بدهی داشت که در شش ماهه گذشته بخشی از آن را جبران کردیم. اما برای ساماندهی و آرامش کامل این شبکه حداقل یک و نیم سال دیگر نیاز است.

این نماینده مجلس از راه‌اندازی کلینیک تخصصی برای نخستین بار در شهرستان خبر داد و آن را در جذب پزشکان متخصص به شهرستان مؤثر دانست.

بازسازی بیمارستان فرسوده بناب

وی افزود: با توجه به فرسوده بودن ساختمان فعلی بیمارستان امام خمینی بناب این ساختمان در آینده تخریب و در همان مکان بازسازی خواهدشد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی درخصوص مشکل دیرینه فاضلاب شهری بناب هم گفت: تاکنون 140 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر کار شده و بیش از 60 کیلومتر دیگر نیز در 12 محله باقی مانده است که به زودی آن نیز اجرا خواهد شد.

وی به دلایل توقف پروژه پل روگذر میدان معلم اشاره و اذعان کرد: این طرح به دلیل تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز راکد مانده و برای آن 120 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: تا پایان امسال 10 میلیارد ریال اعتبار به این طرح تزریق می‌شود و بقیه اعتبار مورد نیاز هم از طریق فروش اوراق مشارکت توسط دولت تأمین می‌شود و بعد از تکمیل این طرح جاده کمربندی شرقی بناب نیز آغاز خواهد شد.

تدابیر مجلس مانع دو برابر شدن تورم شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه مؤثر مجلس در مدیریت کلان کشور اشاره کرد و گفت: اگر در شش ماهه گذشته تدابیر مجلس شورای اسلامی نبود، میزان تورم حداقل به دو برابر میزان فعلی می رسید که خوشبختانه مجلس وارد عمل شد و مدیریت کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توقف اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، تأکید بر واریز مازاد درآمد ارزی به خزانه کشور، اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تصویب طرح ممنوعیت بیش از یک شغل افراد از جمله گام‌های مهم نظارتی و سیاست‌گذاری مجلس بود که طی شش ماهه گذشته اتفاق افتاد.

وی در ادامه به اهمیت انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به خصوص انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: در مرحله اول شرط پیروزی نظام و مردم در انتخابات آینده حفظ و انسجام و همدلی گسترده مردم برای حضور در انتخابات است و در مراحل بعدی مردم باید به افرادی رأی دهند که باتقوا، کاردان، برنامه محور، ولایت مدار و متعصب به میهن و ملت خود باشد.

باقری‌بنابی تأکید کرد: رئیس جمهور شایسته ایران در دوره یازدهم باید با تیم کاری قوی و مجرب روی کار بیاید و برای انتخاب این چنین رئیس جمهوری باید حساسیت و دقت بیشتری به خرج داد.

وی از مردم خواست تا با مطالعه و تحقیق بیشتری به کاندیدای موردنظر خود رأی بدهند و در صورت لزوم از افراد معتمد و آگاه مشورت بخواهند.

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به ضرورت وجود وحدت و همدلی در جامعه از قرآن مجید و پیامبر بزرگ اسلام به عنوان محور وحدت در جهان یاد کرد و گفت: باید آن قدر تلاش کنیم که جامعه ما براساس قرآن و پیامبرگونه اداره شود.

باقری‌بنابی  اظهارکرد: هم اکنون در سطوح مختلف کشور، استان و شهرستان هر چقدر بر محور وحدت حرکت کنیم، همانقدر موفق خواهیم بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب هرکجا که بصورت دسته جمعی و متحد وارد عمل شده ایم، نتایج خوبی گرفته ایم که دوران هشت سال جنگ تحمیلی نمونه آن است.

انتهای پیام/60004/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول