اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی:

باید به افق 1404 فدراسیون ورزش‌های همگانی برسیم

خبرگزاری فارس: رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به افق 1404 فدراسیون همگانی که باید 50 درصد جمعیت ایران را در امر ورزش پوشش دهد، برسیم.

باید به افق 1404 فدراسیون ورزش‌های همگانی برسیم

نصرالله نان‌بده در حاشیه ششمین جشنواره زمستانی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: در کشور ما ورزش همگانی با عنوان «ورزش محلات» در سال 1358 آغاز به کار کرد اما کشورهای دیگر از 1900 میلادی بالغ بر 113 سال که در این امر فعالیت می‌کنند  این موضوع نشان از اهمیت خاص ورزش همگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ورزش همگانی را در سطح دیگر مسائل کلان کشور مطرح می‌کنند، ادامه داد: ایشان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که بخش عظیمی از سلامت جامعه در ورزش همگانی است.

رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی درباره فعالیت‌های خود در این هیئت گفت: در بحث گسترش ورزش همگانی و حفظ سلامتی برنامه متنوعی را در بحث توسعه آموزش و همگانی کردن ورزش و اشاعه ورزش در خانواده‌ها و فرهنگ ورزش در جامعه انجام داده‌ایم استان مرکزی هم در راستای این اهداف برنامه‌های خود را انجام داده است.

وی در ادامه بیان کرد: هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی در 23 کمیته فعال است همچنین ما تعامل خوبی با سازمان‌ها و نهادی مختلف خصوصا شهرداری‌ها در بحث پیاده‌روی خانوادگی داشته‌ایم.

نان‌بده با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی به خبرنگار ورزشی فارس گفت: حدود 50 درصد جمعیت این استان پرسنل کارخانجات مختلف هستند به همین علت ما هیئت اختصاصی را به نام ورزش‌های همگانی کارگران فعال کرده‌ایم.

وی درباره ورزش بانوان بیان داشت: در مرکز استان سه پارک ویژه بانوان احداث شده که مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند که امیدواریم که یک یا دو پارک را در دهه فجر افتتاح کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی درباره زیرساخت‌های هیئت ورزش‌های همگانی این استان گفت: زیرساخت‌های ورزشی استان مرکزی در فضاهای سرپوشیده و روباز بسیار خوب است و ایستگاه‌های ورزشی در پارک‌ها و جاده‌های سلامت فعال هستند همچنین باید شرایطی مهیا شود که تمام سازمان وارد بحث ورزش همگانی شوند.

وی درباره عملکرد رییس فدراسیون گفت: رییس فدراسیون سابق زحمات بسیار زیادی کشیدند در زمان مجدآرا شاهد این بودیم که دید به ورزش حرفه‌ای‌تر شد ایشان نظارت خوبی بر هیئت‌های استان‌ها دارند و همیشه از این هیئت‌ها بازدید می‌کنند همچنین در امر تخصیص بودجه هم بسیار ایشان فعال بوده‌اند.

نان‌بده با اشاره به جشنواره ورزشی گردشگری همدان بیان کرد: همدان یکی از فعال‌ترین استان در بحث جشنواره‌ها است این بار هم شاهد بودیم که جشنواره بسیار خوب و با امکانات بسیار ایده‌آلی را برگزار کردند همدان همیشه ثابت کرده که توانایی بالایی را در بحث ورزش و گردشگری را دارد.

گفتنی است ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار «ورزش، گردشگری، همبستگی» از پنجم بهمن با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین، در حال جریان بود عصر سه‌شنبه دهم بهمن ماه در روز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به کار خود پایان داد. 

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول