اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بویراحمد خبر داد

جذب 600 هزار لیتر سوخت مورد نیاز واحدهای کشاورزی بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی شهرستان بویراحمد از مجموع سهم سه میلیون لیتری کشاورزی بویراحمد در زمینه سوخت، تاکنون 600 هزار لیتر آن جذب و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

جذب 600 هزار لیتر سوخت مورد نیاز واحدهای کشاورزی بویراحمد

حسن غلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج هدف و رسالت جهادکشاورزی را تولید بیشتر و رسیدن به خودکفایی در زمینه‌های تولیدی و صادرات به استان‌های همجوار و دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: این نهاد خدمات مضاعفی را به متقاضیان و کشاورزان در این شهرستان ارائه می‌کند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بویراحمد فعال‌ترین واحدها در این حوزه را گلخانه‌ها، مرغداری و گاوداری بیان کرد و ابراز داشت: این واحدهای تولیدی اقدامات خوب و مضاعفی را جهت اشتغالزایی و تولید محصولات در سطح شهرستان ایجاد کرده و امیدواریم خدمات‌رسانی بیشتری در این خصوص اعمال شود.

غلامی به اقدامات صورت گرفته برای سوخت‌رسانی به واحدهای تولیدی در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: سهمیه سوخت شهرستان بیش از سه میلیون لیتر بوده که تاکنون 600 هزار لیتر آن جذب شده و متقاضیان از طریق ثبت‌نام در سامانه سوخت سهم هر واحد تولیدی با توجه به زمان فعالیت آنها در بخش کشاورزی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: مکاتبات و رایزنی‌های لازم برای جذب میزان سهمیه در این شهرستان اعمال شده  از این رو لازم است مسئولان ارشد همکاری لازم با این دستگاه شهرستانی را داشته باشند تا میزان تولید و اشتغال در این واحدها به رشد حداکثری برسد.

وی اقدامات لازم جهت توسعه کشاورزی شهرستان بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: به منظور توسعه در بخش کشاورزی کارگروهی در سطح استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار به صورت مستمر برگزار می‌شود که در راستای توسعه بخش کشاورزی تسهیلاتی تا سقف 10 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت می‌شود.

غلامی تصریح کرد: تاکنون 317 فقره پرونده به مبلغ 570 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 921 نفر به تصویب رسیده که اکنون بیش از 64 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی افزود: در این پرداخت‌ها توسعه باغات دیم و آبی، توسعه گلخانه‌ها، مرغداری و گاوداری و مکانیزه کردن بخش زراعت، تامین نهاده‌های کشاورزی، ادوات و ماشین‌آلات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بویراحمد برنامه‌های اصلی این دستگاه را تقویت واحدهای تولیدی، مهار آب‌ها از طریق سدهای کوچک، استفاده بهینه از آب در قالب سیستم‌های آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای، توسعه محصولات ارگانیک، کاهش سم و کود شیمیایی و  تلاش برای آموزش ضمن خدمت برای کارشناسان دانست.

غلامی خدماتی از جمله آموزش در زمینه‌های کشاورزی و تولید بیشتر محصولات، تحویل نهاده‌های کشاورزی مثل کود، سم و بذر اصلاح شده، مرمت و بازسازی کانال‌های کشاورزی، تسطیح اراضی، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، تحویل ماشین آلات کشاورزی و سایر ادوات آن و اعطاء تسهیلات بانکی جهت ایجاد طرح‌های کوچک و بزرگ تولیدی را از برنامه‌های دیگر جهاد کشاورزی بویراحمد عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول