اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

دولت برای خرید محصولات ارگانیک تضمین دهد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: حمایت دولت از کشاورزان برای ترویج محصولات ارگانیک یک ضرورت است و برای توسعه کشاورزی ارگانیک باید برنامه راهبردی تدوین شود.

دولت برای خرید محصولات ارگانیک تضمین دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن شامگاه دوشنبه در سمینار محصولات ارگانیک کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: ترویج محصولات ارگانیک ضمن پویایی اقتصاد کشاورزی می‌تواند به تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه کمک شایانی داشته باشد.

وی یکی از عوامل بیماری‌های سرطانی در کشور را متاثر از محصولات کشاورزی دانست و افزود: استفاده از سم و کود در مزارع کشاورزی یکی از عوامل شیوع سرطان دستگاه گوارشی در کشور است که دولت موظف است برای مبارزه با بیماری‌های سرطانی و تضمین سلامت مردم کشور رویکرد اساسی به ترویج و توسعه محصولات کشاورزی داشته باشد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه کشاورزان در الگوی کشت فعلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند ادامه داد: برای ایجاد انگیزه و تشویق کشاورزان برای کشت محصولات ارگانیک دولت باید مشوق‌های لازم را در نظر بگیرد و برای خرید محصولات ارگانیک به کشاورزان تضمین دهد.

پیرموذن با اشاره به آمار مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص کشاورزی ارگانیک گفت: آمار نشان می‌دهد کشت کشاورزی ارگانیک با توجه به استعداد کشاورزی ایران بسیار ناچیز است و متاسفانه استان اردبیل نیز که قطب کشاورزی محسوب می‌شود در این خصوص از سهم ناچیزی برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل 20 درصد سیب‌زمینی کشور را تامین می‌نماید اما پایلوت تولید ارگانیک سیب‌زمینی را خراسان جنوبی قرار داده‌اند تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر هستیم تا اردبیل را به عنوان پایلوت در تولید محصولات ارگانیک سیب‌زمینی قرار دهیم تا استان از مزایای آن بهره‌مند شود.

پیرموذن توجه به اقتصاد کشاورزی را یک ضرورت خواند و افزود: برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی بخش دولتی باید ضمن تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران تحقیقات لازم را در زمینه محصولات ارگانیک به صورت وسیع در کشور انجام دهد و در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی، بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف از کشاورزان حمایت جدی و عملی نماید.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش صادرات در پویایی تولید و توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: تولید محصولات ارگانیک ضمن رونق صادرات می‌تواند در عرصه بین‌الملل ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول