اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خبر داد

تشکیل کمیته حمایت قضایی در اتاق بازرگانی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان آمادگی تشکیل دفتر کمیته حمایت قضایی «شورای حل اختلاف ویژه صنایع» در این اتاق را اعلام کرد.

تشکیل کمیته حمایت قضایی در اتاق بازرگانی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان در نشست هیئت نمایندگان اتاق گیلان با رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تصویب قانون بهبود مستمر کسب و کار اظهار کرد: در بهمن سال گذشته قانون بهبود مستمر کسب و کار مصوب شد و از قانون‌های مدون در پس از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این قانون در راستای حمایت از بخش خصوصی است، گفت: قانون مدون بهبود کسب و کار بخش خصوصی را تقویت می‌کند.

این مسئول از رئیس کل دادگستری گیلان برای شرکت در شورای گفت‌و‌گو دعوت کرد و افزود: از هفته آینده با هماهنگی استاندار گیلان شورای گفت‌وگو برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اتاق ایران مرکز داوری قضایی وجود دارد، اذعان کرد: در گیلان این امر وجود دارد.

تیزهوش تابان خاطر نشان کرد: برای تشکیل دفتر کمیته قضایی «شورای حل اختلاف ویژه صنایع» در اتاق گیلان آمادگی لازم وجود دارد.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن گیلان نیز در جلسه مذکور خواستار اختصاص شعبه ویژه به واحدهای صنعتی استان شد و گفت: تشکیل شعبه خاص قضایی مربوط به واحدهای صنعتی موجب انسجام پرونده‌ها می‌شود.

پیمان پورنصیری با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی دارای 500 نفر پرسنل است، افزود: تشکیل شعبه در شٱن و منزلت اینگونه واحدها تشکیل شود.

وی توجه به موضوع قانون ممنوعیت خروج بدهکاران مالیاتی را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: تفسیری که بانک مرکزی از این قانون دارد به دادستان‌ها اعلام شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن گیلان خواستار دستور ویژه دادگستری استان در برطرف شدن معضل صاحبان صنایع شهرک صنعتی لاهیجان شد.

مدیر عامل انجمن مدیران استان نیز در جلسه مذکور با ابراز خرسندی از حضور محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری گیلان در جمع نمایندگان اتاق استان، اظهار کرد: گیلان مفتخر است که یک قاضی متدین و دانا و صبور مدیر کل دادگستری استان است.

اصغر خلیلیان با بیان اینکه اگر به صنعت اعتبار داده نشود از بین می‌رود، افزود: اگر صنعت از بین برود مشکلات عدیده بیکاری و عدم اشتغال به وجود می‌آید بنابراین دولت و قوه قضاییه و مقننه باید به صنعت کمک کنند.

وی صنعت گیلان را نیازمند حمایت همه جانبه دولت دانست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق گیلان نیز در ادامه جلسه مذکور گرفتن وام و بازپرداخت آن را از مشکلات مهم صاحبان صنایع عنوان کرد و گفت: زمانی که چک یک صنعت‌کار برگشت داده می‌شود مانند یک مصیبت بزرگ است.

ایرج محبوبی با بیان اینکه تمام صنعت‌گران بدهکار بانک هستند، تصریح کرد: چرا در زمانی که به این افراد کمک نمی‌شود باید ممنوع ‌الخروج شوند و نباید همه به یک چوب رانده شوند.

عبدالغفار نجفی، عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق گیلان نیز در نشست مذکور مسایل اقتصادی را مهم‌ترین مشکلات کارخانه‌‌داران و صاحبان صنایع دانست و خواستار حمایت بیشتر دولت از این قشر شد.

قاسم رضاییان رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های چای شمال نیز توجه به وضعیت چایکاران را مهم‌ترین اقدام عنوان کرد و خواستار حمایت ویژه از صنعت چای و چایکار شد.

ا‌نتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول