اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت مطرح کرد

‌‌‌‌ظرفیت تولید بنزین کشور 45 میلیون لیتر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال 92 افزون بر 45 میلیون لیتر بر ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود.

‌‌‌‌ظرفیت تولید بنزین کشور 45 میلیون لیتر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران رستم قاسمی در مراسم افتتاحیه پروژه تجهیز و توسعه واحد نمک‌زدایی رگ سفید 2 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد ضمن تشکر از کارکنان صنعت نفت با بیان این‌که نهضت داخلی‌سازی در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است، اظهار کرد: نهضت داخلی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت کشور باید تقویت شود و نه در زمانی طولانی بلکه در زمانی کوتاه و منطقی بتوانیم ادعا کنیم که نیازی به تجهیزات خارجی نداشته و صادر کننده تجهیزات نیز هستیم.

وی افزود: در حال حاضر اداره توسعه میدان‌های مشترک، کالاهای بالادستی، کالاهای درون‌چاهی و باز کالاهای فنی و تخصصی که تصور ساخت آن در کشور مشکل به نظر می‌رسد، توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

قاسمی گفت: شاید برخی فکر کنند در حال حاضر ایران به اداره وضعیت موجود می‌پردازد اما در کنار مدیریت وضع موجود برنامه توسعه صنعت نفت نیز در حال عملیاتی شدن است.

وزیر نفت با اشاره به میدان بزرگ پارس جنوبی یادآور شد: در حال حاضر افزون بر 19 فاز در پارس جنوبی فعال است که قبل از تحریم‌ها چنین حجمی وجود نداشت.

راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان 92

وی از راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال 92 خبر داد و گفت: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با 360 هزار بشکه میعانات گازی تا پایان سال 92 راه‌اندازی می‌شود که با این افتتاح 45 میلیون لیتر بنزین بر تولید بنزین کشور افزوده می‌شود و ما یکی از صادر کنندگان عمده بنزین در جهان می‌شویم.

قاسمی تأکید کرد: باید باور کنیم که هیچ چیزی نسبت به دیگر کشورهای جهان کمتر نداریم و توانایی قرار گرفتن در کنار کشورهای صادر کننده تجهیزات و کالاهای صنعت نفت را داریم.

وزیر نفت تصریح کرد: باید با شتاب بیشتر با حمایت از ساخت داخل به برنامه‌هایی که به عنوان برنامه پنجم توسعه صنعت نفت به عنوان یک نقشه راه برای ما است، به آن برسیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: باید به زودی به ظرفیت تولید 5.5 میلیون بشکه نفت و یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گاز روزانه برسیم و در حوزه صادرات گاز به کشورها برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/82001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول