اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری جشنواره زمستانی

کوهنوردان همدانی به قله کمرلرزان صعود کردند

خبرگزاری فارس: سخنگوی هیئت کوهنوردی همدان گفت: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان 50 نفر ار کوهنوردان زبده همدانی در کمتر از چهار ساعت قله کمرلرزان را فتح کردند.

کوهنوردان همدانی به قله کمرلرزان صعود کردند

عباس چشمه قصابانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نسبت به برگزاری صعود به یکی از قلل نسبتاً مرتفع الوند اقدام کردند که با مشارکت خوب کوهنوردان همدانی روبرو شد.

وی افزود: صبح امروز ساعت 7:30 تعداد 50 نفر از کوهنوردان زبده و با تجربه همدان به سرپرستی مهدی کرمی و حسین عظیمی ابتدا در پیست تاریک دره همدان اقدام به کمپ پشتیبانی کردند و سپس از این همین پیست به قله کمرلرزان صعود کردند.

سخنگوی هیئت کوهنوردی همدان در ادامه افزود: این صعود 50 نفره در شرایط بسیار ناپایدار جوی و همراه با باد، کولاک و برف و مه انجام شد که در کمتر از چهار ساعت به این قله صعود کردند.

وی خاطر نشان کرد: حضور کوهنوردان همدان در اردو‌های تیم ملی و صعودهای بین‌المللی باعث شده تا با تجربه خوب خود، در زمینه آموزش کوهنوردان مبتدی اقدام کنند و در این راستا هر ساله در ایام مختلف سال شاهد صعود ‌با حضور تعداد بالایی از کوهنوردان در قلل مرتفع استان هستیم.

چشمه‌قصابانی یادآور شد: برگزاری مسابقات یخ‌نوردی، صعود به قله کمر لرزان و همچنین افتتاح موزه کوهنوردی در همدان از اقدامات و فعالیت‌های هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در ششمین جشنواره زمستانی همدان بوده که از استقبال خوبی مواجه شده بود.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برپا است. 

انتهای پیام/89020/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول