اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

30 سفیر و کاردار فرهنگی مهمان جشنواره زمستانی همدان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: 30 سفیر و کاردار فرهنگی از کشورهای مختلفی فرانسه، بولیوی، اندونزی، سوئد، الجزایر، آفریقای جنوبی، مکزیک و ... در همدان حضور می‌یابند.

30 سفیر و کاردار فرهنگی مهمان جشنواره زمستانی همدان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی ظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با بیان اینکه مسابقات اسکی به علت عدم بارش برف کافی منتفی است، اظهار داشت: اگر پس از افتتاح شاهد بارش برف باشیم، مسابقه اسکی با اختتامیه جشنواره آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 سفیر در جشنواره زمستانی مهمان همدان هستند، گفت:‌ در جشنواره زمستانی کشورهای مختلفی از جمله فرانسه، بولیوی، اندونزی، سوئد، الجزایر، آفریقای جنوبی، مکزیک و ... در همدان حضور می‌یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به سایر برنامه‌های جشنواره زمستانی خاطرنشان کرد: کوهنوردی(صعود به قله کمرلرزان)، یخ‌نوردی، صخره‌نوردی و همراهی ورزش‌های همگانی به عنوان اینکه همدان پایلوت ورزش‌های همگانی است، از جمله برنامه‌های ورزشی است.

وی از اختصاص سه سالن برای نمایشگاه گردشگری زمستانی خبر داد و افزود: در ایام جشنواره زمستانی 14 استان زاگرس‌نشین توانمندی‌های گردشگری خود را در نمایشگاه همدان معرفی می‌کنند که این نمایشگاه همزمان با آغاز جشنواره افتتاح می‌شود.

به گفته ایزدی، شب فرهنگی 12 استان زاگرس‌نشین نیز در طبقه زیرین نمایشگاه دائمی برگزار می‌شود که در آن استان‌ها و شهرستان‌های همدان به اجرای برنامه‌های بومی و محلی می‌پردازند.

وی توسعه گردشگری را تنها از سوی میراث فرهنگی غیر ممکن دانست و گفت: توسعه گردشگری کاری فرابخشی است و باید نگاه جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از اجرای برنامه طنزی که توسط مجموعه مادستان به دعوت حمید ماهی‌صفت خبر داد و خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های همگانی استان با هماهنگی که با گروه فیتیله‌ها داشته است، برنامه‌ای در 9 بهمن ماه در سالن انقلاب برگزار می‌کند.

وی بیان داشت: قهرمانان المپیک نیز با خانواده از هفتم بهمن ماه میهمان شهر همدان هستند که بازدید از غار علیصدر و تله‌کابین نیز برنامه‌ریزی شده است.

ایزدی در پایان اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دو نمایش خیابانی را تدارک دیده که در روزهای جشنواره به میان شهروندان رفته و اجرای نمایش را خواهند داشت.

انتهای پیام/89003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول