اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان همدان:

ایجاد هتل و پیست شب، ضرورت پیست بین‌المللی تاریک دره همدان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: پیست بین‌المللی تاریک دره همدان پیست کشور است و در حال حاضر پروژه هتل و راه‌اندازی پیست شب آن از ضرورت‌های پیش رو است.

ایجاد هتل و پیست شب، ضرورت پیست بین‌المللی تاریک دره همدان است

سید عبدی‌ افتخاری در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: پیست تاریک دره همدان هم‌اکنون جزو پیست‌های بین‌المللی کشورمان محسوب می‌شود و مهمترین ظرفیت برای ورزش‌های زمستانی و جذب گردشگر در همدان است که نیازمند آماده‌سازی پیست شب و تکمیل هتل است.

وی افزود: آماده‌سازی پیست شب بالغ بر 200 میلیون تومان و تکمیل پروژه هتل یک میلیارد تومان هزینه می‌خواهد همچنین چشم‌انداز آینده ما خرید یک دستگاه برف‌ساز است که خود این کار یک پروژه یک‌ملیاردی است تا تمام ضعف‌های پیش‌روی این پیست به طور کامل برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان درباره سایر اقدامات لازم برای پیست بین‌المللی تاریک دره گفت: عریض کردن راه و گذاشتن اکیپ ثابت اورژانس از نکات مهم و اقدامات لازم برای این پیست است که استاندار دستور این را داده‌اند که یک اکیپ ثابت در این محل قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اورژانس باید یک اکیپ در گنجنامه مستقر کند چرا که این وظیفه این سازمان است که نسبت به استقرار اکیپ در جاده‌ها و مکان‌های حادثه‌ساز اقدام کند، ابراز داشت: اگر این اتفاق بیفتد در کمترین زمان ممکن از گنجنامه به پیست خواهیم رسید و ما هم بیشتر از این توقعی نداریم، نقطه خطر ما در گنجنامه در روز جمعه است اگر این اکیپ در این مکان به طور ثابت مستقر باشد می‌تواند در یک زمان سه نقطه حادثه‌ساز را از قبیل تله‌کابین، کوهنوردی و اسکی را پوشش دهد.

افتخاری درباره تعداد بیمه‌شدگان ورزشی در همدان گفت: بالغ بر 65 هزار بیمه شده ورزشی در همدان داریم که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سرانه ورزشی در همدان بیان کرد: در دولت نهم و دهم به اندازه تاریخ ورزش کشور پروژه ورزشی احداث شده است و همدان یکی از بیشترین مصوبات عمرانی ورزشی دولت نهم و دهم را بین استان‌های کشور داشته است.

افتخاری درباره مجامع پیش‌رو نیز بیان کرد: خوشبختانه در سال 91 ریاست بیشتر هیئت‌های ورزشی چهار ساله به پایان می‌رسد و در 70 روز باقی مانده از امسال شاهد برگزاری این مجامع هستیم که می‌توان به تیراندازی، جودو و کاراته که در زمانی نزدیکی برگزار می‌شوند اشاره کرد.

وی درباره دولت الکترونیک اظهار داشت: در نظر داریم با برنامه‌ریزی، متقاضیان دریافت مجوز باشگاه‌های ورزشی از طریق دفاتر پیشخوان پستی در مرکز استان و شهرستان‌ها به دنبال کسب مجوز باشند که با اجرایی شدن این موضوع دیگر نیازی به حضور فیزیکی آنان در ادارات شهرستان‌ها و اداره کل نخواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان درباره ورزش بانوان به فارس گفت: خوشبختانه ورزش بانوان استان همواره در کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته است و حضور دو بانو ورزشکار از همدان در المپیک این موضوع را تأیید می کند و مهمترین برنامه ما در ورزش بانوان بسط و گسترش ورزش در بین بانوان استان و حضور در لیگ های کشوری ، مسابقات قهرمانی کشور ، اخذ میزبانی های رقابت های کشوری است.

انتهای‌پیام/2499/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول