اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

آماده حمایت از صعودهای کوهنوردان کردستان به قلل خارجی هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: برای ارتقای ورزش کوهنوردی آمادگی کامل داریم تا با حمایت از انجام صعودهای برون مرزی رشد این ورزش در استان را شاهد باشیم.

آماده حمایت از صعودهای کوهنوردان کردستان به قلل خارجی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مهران تیشه‌گران شامگاه یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس هیئت کوهنوردی استان کردستان با بیان اینکه ورزش کوهنوردی استان در حال حاضر از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است، اظهار کرد: یکی از راه‌های ارتقای این وضعیت صعود به قله‌های مرتفع دنیاست که ما نیز آماده انجام هرگونه حمایت در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات مالی در ورزش انجام اقدامات درآمدزایی در هیئت‌های ورزشی را اولویت نخست عنوان کرد و افزود: در کنار آن باید به ابعاد همگانی و قهرمان پروری ورزش نیز توجه ویژه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه سرزندگی و پویایی جامعه از طریق توجه به ورزش همگانی حاصل می‌شود، گفت: باید علاوه بر کوه‌پیمایی، در زمینه پیاده روی و ورزش‌های صبحگاهی نیز از ظرفیت هیئت کوهنوردی استفاده شود.

تیشه‌گران از گسترش ورزش کوهنوردی در رده‌های سنی پائین به عنوان برنامه‌ای برای آینده نام برد و تأکید کرد: البته به دلیل ملاحظات ایمنی اکنون این ورزش در میانسالان از رواج بیشتری برخوردار است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات رئیس قبلی هیئت کوهنوردی کردستان از سرپرست جدید این هیئت خواست تا با تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف ادامه دهنده راه رئیس سابق هیئت باشد.

همچنین عبدالله فاتحی رئیس سابق هیئت در این نشست با بیان اقدامات هیئت در طول مدت فعالیت آموزش ورزش کوهنوردی به 7 هزار نفر را از مهم‌ترین اقدامات هیئت قبلی اعلام کرد و افزود: در حالی که حتی فدراسیون نتوانست برای هیمالیا تیم اعزام کند ما با صرف هزینه 80 میلیون تومان این کار را انجام دادیم.

آموزش سر لوحه اهداف هیئت است

در ادامه این مراسم سرپرست جدید هیئت کوهنوردی استان در سخنانی با اشاره به حضور خود به عنوان مدرس در دانشگاه توجه به امر آموزش کوهنوردی به صورت آکادمیک را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید زمینه فعالیت آموزشی را در هیئت کوهنوردی استان فراهم کنیم.

مصطفی باغبانیان طبیعت بکر استان کردستان را برای پرداختن به ورزش کوهنوردی مناسب دانست و گفت: با کم‌ترین امکانات هم می‌توان در این رشته فعالیت کرد.

وی به صعودهای خودجوش علاقه‌مندان این ورزش به کوه‌های استان اشاره و تصریح کرد: این افراد بدون آنکه نام و شماره‌ای در هیئت داشته باشند به این امر مبادرت می‌ورزند.

باغبانیان از تلاش برای شناسنامه‌دار کردن فعالیت این افراد در قالب گروه‌های کوچک کوهنوردی خبر داد و افزود: به این طریق مردم می‌توانند از حمایت‌ هیئت کوهنوردی استان بهره‌مند شوند.

سرپرست هیئت کوهنوردی کردستان در پایان از مسئولین و ورزشکاران این رشته درخواست کرد همکاری‌های خود را با هیئت افزایش دهند تا شاهد رونق گرفتن این ورزش در استان باشیم.

در این مراسم موسی مرادیانی رئیس سابق هیئت کوهنوردی کردستان استعفای خود را به طور رسمی اعلام و مصطفی باغبانیان برای مدت 3 ماه به عنوان جانشین وی منصوب شد.

همچنین از سوی سرپرست جدید هیئت محمد مهدی‌پناه به عنوان دبیر جدید هیئت جانشین عبدالله فاتحی شد.

انتهای پیام/79008/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول