اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره زمستانی

همدان میزبان مسابقات اسکی قهرمانی ‌کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در ایام جشنواره زمستانی، همدان برای نخستین بار میزبان مسابقات اسکی قهرمانی ‌کشور است.

همدان میزبان مسابقات اسکی قهرمانی ‌کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید عبدی افتخاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی با رویکرد ورزشی، گردشگری و همبستگی اظهار کرد: مجموعه ورزشی استان با همکاری و فعالیت پنج هیئت ورزشی از جمله هیئت ورزش‌های همگانی، هیئت دوچرخه‌سواری، هیئت انجمن‌های ورزشی، هیئت کوهنوردی و هیئت اسکی در ایام جشنواره برنامه‌ و مسابقاتی را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه ورزش‌های همگانی برنامه‌های متنوعی را برای خانواده‌ها در نظر گرفته است، افزود: گروه هنری فیتیله برنامه شادی را در ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: هیئت دوچرخه‌سواری مسابقه دوچرخه‌سواری با حضور 10 استان را در ایام جشنواره برنامه‌ریزی کرده است و هیئت انجمن‌های ورزشی نیز پرواز پاراگلایدر را دارد.

وی از دو برنامه صعود به ارتفاعات الوند اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با ایام جشنواره زمستانی در روزهای پنجم و ششم بهمن ماه 120 نفر از کوهنوردان صعود به ارتفاعات را خواهند داشت و در صورت یخ‌زدگی آبشار گنجنامه نیز برنامه یخ‌نوردی آبشار برگزار می‌شود.

*همدان نخستین بار میزبان مسابقات اسکی بزرگسالان کشور است

افتخاری میزبانی مسابقات اسکی قهرمانی بزرگسالان کشور را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: این مسابقات یکی از بالاترین رده‌های قهرمانی‌ اسکی است که استان همدان برای نخستین بار میزبان این مسابقات است.

وی اضافه کرد: مسابقات اسکی در دو بخش مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک در پیست اسکی تاریک‌دره برگزار می‌شود، که این میزبانی می‌تواند جایگاه پیست تاریک‌دره را در فضای ملی و بین‌المللی مشخص کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: دوم بهمن ماه تیم‌های اسکی وارد همدان می‌شوند، سوم بهمن ماه شناسایی پیست و تمرین برای آنها در نظر گرفته شده است که در روز پنجم بهمن مسابقات مارپیچ بزرگ و ششم بهمن مارپیچ کوچک برگزار می‌شود.

وی مهمانان ورزشی استان در ایام جشنواره زمستانی را 450 نفر عنوان کرد و گفت: در حوزه همگانی حضور خانواده‌ها بسیار چشمگیر است که نشاط اجتماعی را دنبال می‌کند.

*پیست تاریکدره استاندارد است/ امسال در این پیست بهمن نخواهیم داشت

افتخاری با بیان اینکه پیست اسکی برای نخستین بار تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، افزود: تا پایان سال، افراد زیر 15 سال می‌توانند به صورت رایگان و افراد بالای 15 سال می‌توانند با 50 درصد تخفیف از امکانات پیست استفاده کنند.

وی پیست اسکی تاریک‌دره همدان را دارای استانداردهای بین‌المللی دانست و گفت: سال گذشته دو بهمن‌گیر در تاریکدره نصب شد و سه بار کارشناسان فدراسیون اسکی از پیست بازدید داشتند که استاندارد بودن آن تأیید شد و امسال شاهد بهمن در این مجموعه نخواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پایان با اشاره به صعود به ارتفاعات کوهنوردان نیز خاطرنشان کرد: حادثه بهمن در ارتفاعات همواره کوهنوردان را تهدید می‌کند اما کوهنوردان باید نکات ایمنی را رعایت کنند و در نخستین ساعات بارش نباید صعود داشته باشند.

انتهای پیام/89003/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول