اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی دشتی خبر داد

بازدید سالانه 15 هزار کوهنورد از گنبد نمکی دشتی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی دشتی گفت: هر سال نسبت به سال قبل شاهد حضور بیشتر گردشگران سراسر کشور به گنبد نمکی دشتی هستیم و سالانه 15 هزار کوهنورد از این گنبد بازدید می‌کنند.

بازدید سالانه 15 هزار کوهنورد از گنبد نمکی دشتی

حمید زارعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: گنبد نمکی شهرستان دشتی به دلیل‎ برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی دارد و از مدیریت ارشد دولت در استان بوشهر درخواست داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان دهند.

زارعی افزود: ثبت این گنبد زیبای نمکی به عنوان یک اثر جهانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه برای حضور گردشگران، صنعت گردشگری را در استان بوشهر به طور چشم‌گیری رونق می‌دهد.

وی یادآور شد: تاکنون 15 غار در گنبد نمکی دشتی توسط هیئت کوهنوردی شهرستان دشتی کشف و پیمایش شده است ولی متاسفانه در سال‌های اخیر با عمومی شدن این مکان و حضور اقشار مختلف در گنبد نمکی سطح گنبد و غارها نیز آسیب دیده است.

زارعی اضافه کرد: غارهای گنبد نمکی دشتی از زیباترین و منحصر به فردترین غارهای نمکی هستند که سکوت و آرامش آن‌ها دوستداران طبیعت را به سوی خود جذب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال نسبت به سال قبل شاهد حضور بیشتر گردشگران سراسر کشور به این گنبد نمکی هستیم و سالانه 15 هزار کوهنورد از این گنبد بازدید می‌کنند.

شهرخورموج با 35 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان  80 هزار نفری شهرستان دشتی در 80 کیلو متری جنوب شرقی مرکز بوشهر قرار دارد.

شایان ذکر است گنبد نمکی دشتی در فاصله 144 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر، در فاصله 55 کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و 15 کیلومتری بخش کاکی و 9 کیلومتری روستای گنخک قرار دارد.

انتهای پیام/66001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول