اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی مازندران:

بزرگترین دیواره صعود کوهنوردی کشور در مازندران احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی استان مازندران گفت: بزرگترین دیواره صعود در کشور را در صورت واگذاری مکان مناسبی در ساحل دریا به رشته کوهنوردی، احداث می‌کنیم.

بزرگترین دیواره صعود کوهنوردی کشور در مازندران احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، سید معین شجاعی صبح امروز در جلسه‌ای با ورزشکاران کوهنورد شهرستان رامسر گفت: باید به ورزش کوهنوردی نگاه حرفه‌ای داشت و اگر به مسئله آموزش در زمینه کوهنوردی توجه نشود این ورزش به صورت غیر حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هیئت کوهنوردی بر روی آموزش برون مرزی و صعودهای ورزشی تمرکز کردیم، تاکید کرد: در سال گذشته پس از استان تهران، استان مازندران رتبه دوم را در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کسب کرد و در حال حاضر هفته‌ای دو تا سه کلاس آموزشی برگزار می‌کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه استان مازندران بیش از نیمی از کوه‌های کشور را دارد، گفت: رامسر به عنوان قطب گردشگری، تفریحی و توریستی است و وقتی فدراسیون آسیا رامسر را برای مسابقات خود انتخاب می‌کند این نشانه ظرفیت بالای این شهر است.

شجاعی با بیان اینکه ساختن جان پناه‌ها در پای کوه‌هایی همچون سماموس می‌تواند درآمد خوبی برای این رشته ورزشی در شهرستان رامسر باشد، اضافه کرد: اگر در رامسر در کنار ساحل مکان مناسبی برای احداث دیواره صعود به ما واگذار شود بزرگترین دیواره صعود کشور را احداث می‌کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر نیز در این مراسم گفت: تمام رشته‌های ورزشی با مدرنیته ترکیب شده اما کوهنوردی تقریبا بدون هیچ تغییری از گذشتگان به ما رسیده است.

رامین جنتی در ادامه با اشاره به اینکه ورزش کوهنوردی هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند، بیان کرد: کوه میعادگاه پیامبران است و به فضل خداوند ورزشکاران با صعود قلل را با موفقیت و سلامت انجام داده و پیام سلامتی را همچنان در فراز کوه‌ها حفظ می‌کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان رامسر نیز با تشریح برنامه‌های خود گفت: نخستین کار ما صعود به قله سماموس بود و بعد آن، قله دماوند را صعود می‌کنیم.

ابراهیم گل دشتی گفت: قسمتی از هزینه صعود به قله دماوند را خودمان و قسمت دیگری از آن را اسپانسرها پرداخت کردند.

وی با اشاره به وجود افراد حرفه‌ای در گروه کوهنوردی رامسر گفت: در صدد آن هستیم تا با کمک هیئت کوهنوردی استان جان پناه‌هایی را در کنار کوه‌های شهرستان ایجاد و در این زمینه با اداره منابع طبیعی شهرستان نیز مذاکراتی انجام دادیم.

انتهای پیام/2296/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول