اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین:

سنگنورد نوجوان قزوینی بر سکوی قهرمانی کشور ایستاد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کوهنوردی قزوین از کسب عنوان قهرمانی توسط نوجوان سنگ‌نورد شایسته استان در رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد.

سنگنورد نوجوان قزوینی بر سکوی قهرمانی کشور ایستاد

اسماعیل قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مهدی علیپور نوجوانان شایسته استان در جریان رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی کشور و در بخش سرعت این مسابقات موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

وی عنوان کرد: این دوره از رقابت‌ها با عنوان جام "سهند آسانبر" و با حضور 32 سنگ نورد از هشت استان کشور در مجموعه ورزشی انقلاب شهرستان نیشابور برگزار شد.

قبادی افزود: در رده سنی نوجوانان این مسابقات پس از مهدی علیپور سنگ‌نورد شایسته قزوینی که بر سکوی نخست ایستاد، ابوالفضل حسن‌پور و مرتضی فیضی نیز به ترتیب عنوان های دوم و سومی بخش سرعت را به دست آوردند.

دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین تصریح کرد: در بخش تیمی این مسابقات نیز تیم‌های سهند آسانبر نیشابور، هیئت مشهد و هیئت زنجان به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

وی تیم‌های سهند آسانبر نیشابور، مشهد، زنجان، قزوین، نفت اهواز، تیپ 177 تربت حیدریه، سپاه قزوین و تیم همدان را از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی کشور برشمرد.

قبادی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی سنگنوردی کشور در بخش سرعت و در دو رده سنی نوجوانان و آزاد با هدف افزایش مهارت و گسترش ورزش سنگ‌نوردی در کشور برگزار شد‌.

دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در ادامه با اشاره به صعود کوهنوردان قزوینی به همراه ورزشکاران چند استان دیگر به قله خشچال در دهه مبارک فجر افزود: در تلاش هستیم که در صورت فراهم کردن شرایط مالی مناسب مقدمات اعزام کوهنوردان را به این قله را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با مکاتباتی که با هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌های تهران‌، زنجان، البرز، همدان، گیلان و چند استان دیگر داشته‌ایم در تلاش هستیم امکان حضور 30 کوهنورد را برای اعزام به قله خشچال فراهم کنیم.

قبادی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی هیئت کوهنوری و صعودهای ورزشی استان قزوین صعود به قله خشچال سه روزه خواهد بود که برای تهیه مخارج این سفر  اعتباری بالغ بر بیست میلیون ریال نیاز داریم تا بتوانیم  اقامت خوب و شرایط مناسبی را برای کوهنوردان فراهم کنیم.

انتهای پیام/77004/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول