اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شهرداری اهواز در گفت‌وگو با فارس:

طرح ناحیه محوری در اهواز کلید خورد

خبرگزاری فارس: قائم مقام شهرداری اهواز گفت: اجرای طرح ناحیه محوری در این شهرستان کلید خورد.

طرح ناحیه محوری در اهواز کلید خورد

اقبال محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز در راستای تحقق آرمان‌های مدیریت شهری، ارائه هر چه سریعتر و بهتر خدمات شهری، جذب مشارکت حداکثری شهروندان در مدیریت اجتماعی و شهری و به تبع آن دستیابی به توسعه پایدار شهر اهواز طرح ناحیه محوری را در دستور کار خود قرار داده و به مرحله اجرا برد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری در نخستین گام از اجرای طرح ناحیه‌محوری هشت مرکز ناحیه شهری در هشت منطقه شهرداری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

قائم مقام شهرداری اهواز بودجه اختصاص یافته به آن مراکز را در مجموع 80 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بودجه اختصاص یافته برای هر ناحیه 10 میلیارد ریال است که در جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در نواحی طرح‌ها و برنامه‌های اولیه و بنیادین نواحی مذکور است.

محمدیان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهایی که به تازگی در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفته فعال کردن نقش نواحی در اداره امور شهر است و با تفویض اختیارات شهرداران به مسئولان نواحی، آنان خود را در اداره واحد کوچک‌تری از شهر سهیم خواهند دانست و این مهم نتایج خوبی را در اداره هر چه بهتر امور در بر خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص نحوه اجرای طرح ناحیه محوری و مزایای آن خاطرنشان‌کرد: مهم‌ترین برنامه‌های طرح ناحیه محوری تحول محلات در تمام زمینه‌های ترافیکی،عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و به تبع آن تحول بنیادی در مدیریت شهر است.

محمدیان افزود: در حال حاضر در سطح شهر اهواز حدوداً 32 ناحیه خدمات شهری و 32 ناحیه فضای سبز داریم که تلاش خواهیم کرد آنها را در یک مکان در هم ادغام کرده و به طور کلی هر منطقه را به طور میانگین به 4 ناحیه تقسیم کنیم.

وی تأکید کرد: از دیگر برنامه‌های ما در تحقق ناحیه محوری در اهواز ایجاد 4 تا 5 سرای محل در هر یک از نواحی است که روسای آنها نیز با رأی مستقیم مردم همان محل انتخاب می‌شوند.

قائم مقام شهرداری اهواز گفت: بدیهی است دستیابی به این امر سرآغاز تغییر در نوع کارایی و خدمات‌رسانی شهرداری‌ها به شهروندان است و در واقع شاهد تغییر رویکرد شهرداری‌ها از رویکرد صرفاً خدماتی به رویکردی اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری خواهیم بود.

انتهای  پیام/72008/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول