اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع برق و آب:

همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت برق برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع برق و آب گفت: همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار برای پیشبرد فعالیت بورس انرژی و بررسی چالش‌های این حوزه برگزار شد.

همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت برق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا خجسته در نشست خبری دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار تجارت انرژی الکتریکی در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: این همایش برای پیشبرد فعالیت بورس انرژی و بررسی چالش‌های این حوزه با حضور نمایندگان دولت و مجلس توسط گروه مهام شرق برگزار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع برق و آب ادامه داد: شیوه‌های نوین تأمین مالی نیز در این همایش مطرح شد و در بودجه سال 90 بند 33 تصمیمات خوبی در مورد کاهش تلفات و اینکه وزارت نیرو می‌تواند، نیروگاه خود را به بخش خصوصی واگذار کند؛ در این راستا نیروگاه شریعتی مشهد واگذار شد و پروژه‌های زیادی نیز انجام شد.

خجسته خاطر نشان کرد: افزایش راندمان و کاهش تلفات سبب بهینه‌سازی می‌شود و بیش از 70 درصد صادرات ناشی از قیمت سوخت است که در برنامه پنجم برای نخستین‌بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اجازه به بخش خصوصی داده شد تا صادرات برق انجام شود.

وی تأکید کرد: در دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار تجارت انرژی الکتریکی سعی کردیم به  آسیب‌شناسی مشکلات شرکت‌های واگذار شده، ‌رونق خرده‌فروشی در تجارت الکتریکی،‌ بسته‌های حمایتی دولت در راستای توسعه‌ تولیدات پراکنده و انرژی‌های نو در سال 91، ‌تأمین برق برای صنایع با رویکرد جدید،‌ ترانزیت برق و قوانین و کاربردهای آن‌ بپردازیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهام شرق در پایان اذعان کرد: همچنین در این همایش به بررسی صنعت برق قبل و بعد از اجرای سیاست‌های اصل 44 و اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و بورس انرژی پرداخته شد.

انتهای پیام/70022/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول