اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

قانون تلفات برق هنوز در کشور اجرا نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو گفت: قانون تلفات برق علیرغم تلاش مجلس و دولت در کشور اجرا نشد.

قانون تلفات برق هنوز در کشور اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدهادی عطارزاده صبح امروز در دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی اظهار کرد: گام نخست در صنعت برق موضوع خودکفایی بود که هم‌اکنون به جایگاه خوب و شایسته‌ای رسیده و گام بعدی خصوصی‌سازی این بخش است که در این امر واگذاری امور تصدی در تولید، انتقال و توزیع را تمام مسئولان پذیرفتند.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه گام بعدی حضور همه سرمایه‌گذاران در پای کار و بهره‌برداری است، ادامه داد: مشکل اصلی در این بخش گذاشتن گردش در سیستم دولتی است بنابراین باید در زمان قانون‌گذاری تمام عوامل در کنار یکدیگر قرار گیرد تا مشکلات کمتری در آینده بوجود آید.

وی یادآور شد: تاکنون قانون‌های خوبی وضع شده اما گردش مالی در کشور به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند در آن حرکت کنند، بنابراین باید گردش مالی ایجاد شود و نکته قابل توجه این است که هر کجا مصرف کنند پول را به تولید کننده رسانده است، مشکلات برطرف شده است.

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: نیاز است تا سیبل و بسته‌های خود در این بخش را با تفاهمات تکمیل‌ کرده و گردش مالی را در سیستم برق ایجاد کنیم.

عطارزاده افزود: همچنین باید با بهره‌گیری از ابتکارات و توان سرمایه‌گذاری مدیریتی به صنعت برق، آب و نفت که افزایش راندمان، توزیع و افزایش تولید و کاهش مصرف را بدنبال دارد توجه کنیم.

وی بیان کرد: قانون تلفات برق علیرغم تلاش مجلس و دولت در کشور اجرا نشد و در حال حاضر نفت و گازی که برای تولید برق مصرف می‌شوند را باید برای افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند طراحی و واگذار کرد.

مشاور وزیر نیرو اظهار کرد: گره‌های دولتی مانع پیشرفت کار می‌شود که با برطرف کردن این گره‌ها حاکمیت وقت می‌تواند با قدرت به کار خود ادامه دهد.

عطارزاده گفت: چند سالی است که موضوع تغییر کنتورها مطرح می‌شود تا پیک مصرف کاهش پیدا کند اما هنوز این طرح اجرایی نشده در صورتی که هیچ گمشده‌ای نداشته‌ایم.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول