اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

34 پروژه توزیع برق در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از آغاز بهره‌برداری 34 پروژه توزیع برق در ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

34 پروژه توزیع برق در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمدمصطفی نجفیان اظهار کرد: عملیات اجرای 34 پروژه توزیع برق در نقاط مختلف استان به مرحله نهایی رسیده و در ایام مبارک دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در مجموع برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی شرکت هزینه شده است.

نجفیان با اشاره به پروژه‌های مهم و قابل توجه شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مبرم واحدهای مسکن مهر به تأمین برق و نیز با عنایت به تأکیدات و توصیه‌های مسئولان و مقامات کشوری و استانی، ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات، تأمین برق پروژه‌های مسکن مهر استان در اولویت پروژه‌های سال جاری قرار گرفت، تا جایی که بیش از 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی برای برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر هزینه شده است که در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شوند.

وی از احداث روشنایی معابر جاده سنندج – همدان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال و برق‌رسانی به شهرک بهداشت کامیاران با اعتباری در حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال به عنوان سایر پروژه‌های مهم شرکت در سال جاری یاد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عنوان کرد: به منظور تعدیل و بهینه‌سازی مصرف برق در روشنایی معابر شهرستان قروه با همکاری سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) بیش از دو میلیارد و 300 میلیون ریال به منظور نصب چراغ‌های گازی و کم مصرف و با بازده بالا در سطح شهر و روستاهای این شهرستان صرف شده است.

وی در ادامه به پروژه‌های انجام شده در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان دارای ظرفیت خوبی در زمینه کشاورزی است، در سال جاری پروژه‌های احداث خطوط نفوذی در نقاط مختلف استان در راستای برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی تعریف و اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به احداث خط نفوذی در روستای حسن‌آباد محمدنظر قروه و روستاهای کوخان بانه اشاره کرد که در مجموع اعتباری بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای آنها هزینه شده است.

نجفیان یادآور شد: در زمینه اصلاح شبکه نیز پروژه‌های متعددی در ماه‌های اخیر در نقاط مختلف استان اجرا شده است که اصلاح شبکه شهری شریف‌آباد و بهارستان و شبکه روستای گلتپه در شهرستان سقز، اصلاح شبکه روستای توبره‌ریز کامیاران و اصلاح شبکه روستای نوره سنندج پروژه‌های مهم شرکت در این زمینه هستند.

رئیس کارگروه برق و انرژی استان کردستان با اشاره به عملکرد درخشان وزارت نیرو در استان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی از نقاط دورافتاده و محروم، به سرعت شهرهای کوچک و روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شدند و صنعت برق در این سالها پیشرفت چشمگیری داشته است به گونه‌ای که هم‌اکنون نیروگاه‌های موجود نه تنها استان را از لحاظ تأمین برق بی‌نیاز کرده‌اند، بلکه زمینه را برای تبادل انرژی برق با استان‌های مجاور و کشورهای همسایه را نیز فراهم کرده‌اند.

وی در پایان اظهار  امیدواری کرد که بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجبات تقویت شبکه و رفاه هرچه بیشتر مشترکین را فراهم کند.

انتهای پیام/79001/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول