اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک توسعه و تجارت اکو خبر داد

پرداخت 650 میلیون دلار تسهیلات به کشورهای عضو اکو

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه و تجارت اکو گفت: بانک توسعه اکو با یک میلیارد دلار سرمایه شروع به کار کرده و تاکنون بالغ بر 650 میلیون دلار تسهیلات به کشورهای عضو پرداخته‎ایم.

پرداخت 650 میلیون دلار تسهیلات به کشورهای عضو اکو

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، حسین قضاوی، ظهر امروز در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی و مبادله موافقت‌نامه و ضمانت‌نامه طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: ادغام اقتصادی در مناطق مختلف جغرافیایی آزمون خود را داده است و سازمان اقتصادی اکو هم در کشورهای عضو با اهداف بلندمدت اقتصادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ در این راستا سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه از بین 10 کشور عضو، بانک تجارت و توسعه اکو را تأسیس کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش توسعه تجارت منطقه‌ای در توسعه اقتصادی، افزایش بهره‌وری و کاهش بیکاری ادامه داد: بانک اکو با سرمایه‌ای نزدیک به یک میلیارد دلار در سال 2008 تاکنون توانسته سرمایه خود را توسعه دهد و سبب افزایش فعالیت‌های کشورهای مختلف در زمینه‌های تجاری، رونق اقتصادی و تسهیل واردات کشورهای عضو شود.

رئیس بانک توسعه و تجارت اکو عنوان کرد: تاکنون کل پرداختی‌های بانک توسعه و تجارت اکو بالغ بر 650 میلیون دلار بوده است و در ایران نیز خطوط اعتباری، 500 میلیون دلار است که در پروژه‌های شبکه آبیاری و پروژه‌های فاضلاب مورد استفاده بیشتری قرار می‌گیرد.

قضاوی خاطر نشان کرد: کشورهای عضو اکو برای گرفتن سهم شایسته‌ای از توسعه تجارت جهانی در مسیر همگرایی تجاری قرار بگیرند و تدابیر لازم را برای تحقق این امر به سرعت اجرایی کنند.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول