اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

وضعیت سینماهای آذربایجان غربی نابسامان است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: وضعیت سینماهای آذربایجان غربی نابسامان است به طوری‌که فعالیت سینماهای استان از دهه 70 تاکنون به شدت کاهش یافته است.

وضعیت سینماهای آذربایجان غربی نابسامان است

 علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه سینماهای آذربایجان‌غربی از نظر سطح فعالیت در حال کشیدن نفس‌های آخر خود هستند، اظهار داشت: مسئولان باید با بینشی عمیق و البته دلسوزانه در رابطه با حمایت از صنعت فیلم‌سازی با توجه به غنای فرهنگ اصیل بومی استان بیش از پیش مدیریت شده عمل کنند.

وی افزود: در حال حاضر فقط سه سالن سینما به صورت فعال در شهرستان ارومیه دایر است که این سینماها نیز به علت عدم وجود فیلم‌هایی با محتوا و رنگ بومی چندان شاهد استقبال عمومی نیست.

نوروزی با اظهار امیدواری از اینکه مردم استان همیشه ثابت کرده‌اند با وجود هجمه سیستم‌های نرم‌افزاری از قبیل ماهواره و اینترنت و سیستم‌های دیجیتالی و ... علاقه و دوستی مردم با فرهنگ و سینما علاقه‌ای ناگسستنی است.

وی ادامه داد: اگر محتوای فیلم‌های ساخته شده در راستای آشنایی و تحکیم بنیان‌های اصیل فرهنگ استان برای معرفی جنبه‌های مختلف فرهنگ خودی باشد حتی بهای بلیط تاثیری در کمیت حضور مردم در سالن‌های سینما نخواهد داشت. 

وی افزود: دهه 60 تا 70 اوج صنعت فیلم‌سازی در استان بوده است که با درخشش فیلم‌هایی چون اتوبوس، ایستگاه و ساوالان خوش درخشید.

نوروزی با تاکید بر اینکه کارگردانان و نویسندگان گذشته هنوز هم در استان حضور دارند ، اذعان داشت: اگر حمایت مالی از این قشر فرهنگی صورت گیرد باز هم می‌توانیم شاهد خلق چنین اثرهایی در سینمای استان باشیم.

وی با بیان این نکته که مشکلات زیادی بر سر راه پیشرفت و تعالی سینماهای استان وجود دارد، به مواردی از جمله کمبود حمایت‌های مالی از سوی مسئولان و نبود رغبت و انگیزه در اقشار صنعت فیلم سازی و عدم مرزبندی مشخص در حوزه‌های فیلم‌سازی از جمله سینمای کودک و سینمای نوجوان و بازیگرزدگی و دیگر موانع موجود اشاره کرد که با مدیریت اصولی و هدف‌دار می‌توان تا حد زیادی به آرمان‌های هزار ساله فرهنگ بومی دست یافت.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی با اشاره به نفوذ و هجمه عینی و قابل لمس فرهنگ غرب در تمام زمینه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و...، گفت: تعداد سالن‌های سینمای هر شهر و هر کشوری معرف فرهنگ موجود آن مرز و بوم است که باید با بنا کردن سدی از علم و ادب و فرهنگ هر چه بیشتر در برابر هجوم این فرهنگ بیگانه تلاش کرد.

وی اشاره کرد از آن جایی که هزینه تبلیغات در راستای معرفی آثار سینمای استان و اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار بالاست، گفت: اقدامات چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

نوروزی همچنین با بیان این نکته که تجهیز کردن سینماها با روش‌های اصولی و مدرن امروز نیازمند بودجه هنگفتی است و در حال حاضر چنین بودجه‌ای نزد حوزه هنری نیست اظهار داشت: حوزه هنری استان تا حد امکان توانسته به مدد امکانات موجود از نظر ظاهر و رسیدگی به رنگ‌آمیزی و تعویض روکش صندلی‌ها و کفپوش‌های سینما اقداماتی را انجام دهد.

انتهای پیام/61001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول