اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت از فرهنگ به سبک بوشهری

قدیمی‌ترین سینمای بوشهر برای چهارمین بار تعطیل شد

خبرگزاری فارس: قدیمی‌ترین سینمای شهر بوشهر به دلیل مشکل بدهی برق برای چهارمین بار تعطیل شد در حالی که مسئولان شرکت برق به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.

قدیمی‌ترین سینمای بوشهر برای چهارمین بار تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حکایت تعطیلی قدیمی‌ترین سینمای بوشهر در چند سال اخیر به دلیل مشکلات برق آنقدر به چشم می‌آید که باید به موضوع حمایت برخی مسئولان از فرهنگ شک کرد.

شرکت توزیع نیروی برق بوشهر در سال‌های اخیر مشکلاتی را با حوزه هنری بوشهر برای تامین برق سینما بهمن بوشهر داشته و از سال 85 تاکنون این سینما چهار بار به دلیل عدم پرداخت بدهی برق تعطیل شده است، در حالی که مسئولان حوزه هنری بوشهر مشکلات تعرفه و کنتور برق را عامل اصلی بدهی فراوان سینما بهمن حوزه هنری عنوان می‌کنند.

شرکت برق به جای عمل به تعهدات برق سینما را قطع می‌کند

رئیس حوزه هنری بوشهر در این ارتباط به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: از سال 85 که زمان بازسازی سینما بهمن بوشهر بوده درخواست داشتیم که قدرت برق سینما کاهش پیدا کند اما مکاتبات ما نتیجه نداشت و عنوان کردیم میزان مصرفی برق سینما زیاد است و این سینما اینقدر مصرف برق ندارد.

سیدحسین سیدزاده خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های فراوان مشخص شده که تا پایان سال 88 برقی که به سینما بهمن بوشهر داده می‌شده بدون کنتور محاسبه شده و تعرفه‌های آن هم بر اساس معیار خاص نبوده است.

وی افزود: ما به تعرفه برق سینما اعتراض کردیم و مرداد ماه سال 89 شرکت برق در سینما کنتور نصب کرد اما بعد از آن هم میزان مصرف برق سینما تغییر نکرد و باز هم اعتراض کردیم و مسئولان برق عنوان کردند میزان مصرفی سال‌های 85 تا 88 را می‌بخشیم.

رئیس حوزه هنری بوشهر با بیان اینکه تغییری در تعرفه برق سینما مشاهده نکردیم، گفت: نهایتا امسال جلسه‌ای با مسئولان شرکت برق بوشهر داشتیم و مقرر شد که قدرت برق سینما بهمن بوشهر را کاهش دهند اما این اتفاق عملی نشده است.

سیدزاده بیان کرد: اعتراض ما این است که چرا شرکت برق به جای انجام تعهدات خود برق سینما را قطع می‌کند؟ امسال تاکنون 17 میلیون تومان برای هزینه برق پرداخت کردیم در حالی که میزان فروش بلیط سینما در این مدت 12.5 میلیون تومان بوده و 17 میلیون تومان هم قرض کردیم.

وی تاکید کرد: بررسی کردیم حدود 10 سینما در استان‌های همجوار هزینه برق مصرفی‌شان در ماه حدود دو میلیون تومان می‌شود، حال چگونه است که هزینه برق سینما بهمن بوشهر در یک ماه، دو میلیون و 200 هزار تومان می‌شود؟

تعطیلی مکان فرهنگی چه سودی دارد؟ آیا فقط سینما بهمن به برق بدهکار است

رئیس حوزه هنری بوشهر در ادامه گفت: آیا قطع کردن برق سینما بهمن بوشهر مشکل برق استان را حل می‌کند، تعطیلی یک مکان فرهنگی چه سودی دارد، آیا بدهی ادارات دولتی به شرکت برق بیشتر است یا حوزه هنری؟

سیدزاده گفت: ما بیش از این قادر به پرداخت هزینه برق نیستیم و شرکت برق باید نسبت به تعهد خود در مورد کاهش قدرت برق مصرفی سینما بهمن اقدام کند.

وی گفت: هزینه برق مصرفی سینما بهمن بوشهر بدون اصلاح تعرفه محاسبه شده و ما این محاسبه را قبول نداریم.

اگر توافق صورت نگرفت از طریق قانونی موضوع را دنبال می‌کنیم

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: اگر با شرکت برق در مورد تعرفه و مشکلات برق سینما بهمن بوشهر به توافق نرسیدیم این موضوع را از طریق حقوقی و قانونی دنبال خواهیم کرد.

سیدزاده اضافه کرد: کارشناس دادگستری استان هم پس از بررسی میدانی سینما بهمن بوشهر و وضعیت برق آن گفته‌های ما مبنی بر کاهش قدرت برق سینما را تائید کرده است.

وی افزود: تمامی مکاتبات و نامه‌های ما در مورد مشکل برق سینما بهمن بوشهر با ادارات مختلف که از سال 85 تاکنون صورت گرفته موجود است.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول