اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی فارس با سیدجواد هاشمی

سینمای دفاع مقدس با رکود مواجه است

خبرگزاری فارس: بازیگر، کارگردان و نویسنده سینمای ایران گفت: سینمای دفاع مقدس طی سال‌های جاری با رکودی مواجه شده که نیازمند احیای مجدد از سوی قشر جوان‌تر جامعه است.

سینمای دفاع مقدس با رکود مواجه است

سیدجواد هاشمی در حاشیه نهمین یادواره شهدای مهدیه کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از 12 سالگی تئاتر کار می‌کردم، کار در حوزه دفاع مقدس را به دلیل روحیات و علایق خودم انتخاب کردم و هم اکنون هم کار در این حوزه را ادامه می‌دهم.

وی بیان داشت: مسئله‌ای که طی سال‌های جاری سینمای دفاع مقدس با آن روبه‌رو بوده رکود در این عرصه است که تا حدی طبیعی است و باید روزی پیش می‌آمد.

هاشمی عنوان کرد: ما منتظر یک نسل تازه، نوجوان و جوان هستیم تا در آینده اسم‌های درخشان دفاع مقدس را در قالب ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی زنده کنند، از طرف دیگر شهدای بزرگی داریم که جا دارد در فیلم‌های خوبی در مورد آنها ساخته شود.

این بازیگر سینما در مورد دلیل کاهش تولیدات سینمای دفاع مقدس ابراز داشت: طی چند سال آغاز دفاع مقدس یعنی از سال 1357 تا به امروز، فیلم‌های خوبی در این حوزه داشته‌ایم که مخاطبان زیادی را به‌ سوی خود جذب کرده و از سوی دیگر فیلم‌هایی هم ساخته شده که تأثیرگذاری زیادی نداشته است.

وی عنوان کرد: آنچه که سبب شده تهیه کنندگان کمتر به سراغ ساخت این قبیل فیلم‌ها بروند این است که در گام نخست درخواست‌های مردمی برای ساخت فیلم‌های حوزه دفاع مقدس کمتر بوده، هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور ساخت اینگونه فیلم‌ها و عدم یاری دولت در ساخت نیز سبب شده تا شاهد کاهش فیلم‌های دفاع مقدس باشیم.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا قصد ندارید تولیدات شاخصی در زمینه دفاع مقدس داشته باشید، گفت: من 30 سال معلم هستم، بنابراین کار با دانش‌آموزان را بیشتر ترجیح می‌دهم و اعتقاد دارم برای تربیت انسان‌های بزرگ باید کار را از پایه آغاز کرد، حرف‌های دفاع مقدسی را می‌توان با کلام دیگر و تازه‌تری برای کسانی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، بازگو کرد.

این نویسنده در مورد تاثیرگذاری نقش‌های خود در حوزه سینمای دفاع مقدس اذعان داشت: نقش مرتضی در اخراجی‌ها نقش منحصر به فردی بود، حتی می‌توان گفت بهترین نقش اخراجی‌های یک‌، دو و سه بوده، زیرا از شخصی می گوید که میانه‌، معتدل و درست است‌، کسی که می‌تواند افراد زیادی را جذب کند‌، می‌جنگد و دفاع می‌کند.

وی متذکر شد: از آنجایی که خیلی از افرادی که در اجتماع زندگی می‌کنند دفاع مقدس را ندیده‌اند، ساخت چنین فیلم‌هایی می‌تواند در آگاهی افراد از مسئله دفاع مقدس موثر باشد.

انتهای پیام/2446/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول