اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری بوشهر مطرح کرد

دلایل بی‌رغبتی بوشهری‌ها به سینما

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری بوشهر دلیل عدم رغبت شهروندان به سینما را کاهش تولید فیلم‌های عامه‌پسند و گیشه، مشکلات اقتصادی مردم، ماهواره و .. عنوان کرد.

دلایل بی‌رغبتی بوشهری‌ها به سینما

سیدحسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در 9 ماهه سال‌جاری 40 فیلم در سینما بهمن بوشهر به نمایش درآمده و در این مدت سینما بهمن 26 میلیون تومان فروش داشته اما هزینه‌های آن 64 میلیون تومان بوده است.

سیدزاده افزود: در 9 ماهه سال‌جاری مجموعاً 40 فیلم در سینما بهمن، قدیمی‌ترین سینمای بوشهر به نمایش درآمده است که 21 فیلم در سالن اصلی و 19 فیلم در سالن شماره دو اجرا شدند.

وی ادامه داد: تمام این فیلم‌ها مجموعاً 26 میلیون تومان فروش داشته‌اند که 50 درصد این درآمد به تولیدکننده فیلم تعلق می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری بوشهر خاطرنشان کرد: هزینه‌ها در این مدت برابر با 64 میلیون بوده است که 51 میلیون آن هزینه دستمزد کارکنان سینما است و 13 میلیون آن به هزینه‌های جاری تعلق می‌گیرد.

سیدزاده گفت:‌ کمترین فروش این دوره متعلق به مردادماه است که 380 هزار تومان و بیشترین آن مربوط به مهر ماه که برابر با 3 میلیون و 800 هزار تومان است.

بدهی 30 میلیون تومانی به اداره برق بوشهر

رئیس حوزه هنری بوشهر افزود: ما مجموعاً 30 میلیون تومان به اداره برق بدهی داریم که با نظر مثبت اداره برق و پرداخت 10 میلیون تومان علی الحساب این بدهی را تعدیل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه عشق است که قدیمی‌ترین سینما بوشهر را که دارای 50 سال سابقه است زنده نگه داشته است، گفت:‌ به نظر می‌رسد عزمی در حوزه هنری کشور برای حمایت از سینما وجود دارد.

سیدزاده در ادامه با اشاره به عدم تمایل دستگاه‌های استان به حمایت از مسائل سینما با وجود تمام تلاش‌ها، نامه‌نگاری‌های انجام شده و برگزاری انجام شده و برگزاری جلسات، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بزرگ مانند شهرداری بوشهر، پارس شمالی و نیروگاه اتمی بوشهر می‌توانند با قراردادن بلیت سینما در بسته فرهنگی که به خانواده‌های کارکنان خود هدیه می‌کنند از این حرکت فرهنگی حمایت کنند.

وی با ابراز امیدواری به اینکه با درایت استاندار فرهنگی استان که به مسائل فرهنگی توجه ویژه دارد مسائل سینما حل شود، افزود: وضعیت دو سینمای دیگر بوشهر که در اختیار حوزه هنری نیستند نیز مانند سینما بهمن است.

عدم حمایت آموزش و پرورش از فیلم‌های دارای مجوز

رئیس حوزه هنری بوشهر دلیل عدم رغبت شهروندان به سینما را کاهش تولید فیلم‌های عامه‌پسند و گیشه، مشکلات اقتصادی مردم، ماهواره، توزیع فیلم‌های غیرقانونی و ارزان بوده سی‌دی‌هایی که در فروشگاه‌های فرهنگی عرضه می‌شوند، دانست.

سیدزاده تاکید کرد: متاسفانه آموزش و پرورش نیز از فیلم‌هایی که مجوز حمایت آموزش و پرورش دارند، حمایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه فیلم‌های هنری که در این سال‌ها تولید می‌شود با اینکه فیلم‌های خوبی هستند مورد استقبال عموم قرار نمی‌گیرند، گفت: سینما بوشهر پس از تعمیرات انجام شده در سال 85 هم اکنون دارای سالن پیشرفته با 600 صندلی است و فیلم‌های روز همراه با اکران آن‌ها در تهران در آن اکران می‌شود ولی این سینما به دلیل درآمد پایین و زیاد بودن هزینه‌هایی مانند هزینه دستمزد کارکنان، هزینه‌های جاری و هزینه برق سودآور نیست و به دلیل غیر اقتصادی بودن فعالیت آن در آستانه تعطیلی قرار دارد و حفظ حیات آن به عزم جدی در مدیران استان نیاز دارد.

نمایشگاه نقاشی در گالری سوره حوزه هنری بوشهر

وی گفت: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان بوشهر اقدام به برگزاری نمایشگاه نقاشی کرده است.

رئیس حوزه هنری بوشهر افزود: این نمایشگاه حاصل تلاش هنرمند نقاش هم‌استانی علی بحرینی است، ایشان سه سال است در این رشته هنرنمایی می‌کند از هنرمندان فعال و قدیمی و زبردست استان است و در این نمایشگاه بیش از 30 اثر در ابعاد‌ مختلف و با تکنیک رنگ و روغن و... به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول