اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

صادرات 36 میلیون دلاری سیب از آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: امسال به ارزش 36 میلیون دلار سیب از آذربایجان غربی به سایر کشورها صادر شده است.

صادرات 36 میلیون دلاری سیب از آذربایجان غربی

میرهاشم سید احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بین استان‌های کشور آذربایجان غربی از جایگاه مطلوبی برخوردار است؛ استان خوزستان رتبه دوم را در زمینه صادرات این محصول از آن خود کرده است.

وی در ارتباط با عوامل موفق بودن خوزستان در زمینه صادرات نیز گفت: استان خوزستان از نظر جغرافیایی قرابت نزدیکی با کشور عراق دارد به همین دلیل صادرات این استان به کل این کشور انجام شده در سراسر آن توزیع می‌شود در حالی که شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر آذربایجان غربی فقط با اقلیم کردستان عراق ارتباط دارد و صادرات از این خطه فقط به طرف اقلیم امکان‌پذیر است.

سید احمدی اضافه کرد: امسال به ارزش 11 میلیون دلار سیب از این استان صادر شده که حجم قابل توجهی از آن به عراق صادر شده است و بقیه نیز به ترکیه، پاکستان و گرجستان صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی صادرات سیب کل کشور را 180 هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش این میزان صادرات 151 میلیون دلار برآورد شده است؛ معادل 36 میلیون دلار در سال جاری از این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در انتهای سال رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: چنانچه برای توسعه صادرات محصولات و تولیدات بومی استان اهتمام شود شعار سال و منویات مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه جامه عمل پوشیده و تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول