اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

امسال میزان حجم صادرات کشاورزی اصفهان 42 میلیون دلار است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در 9 ماهه امسال میزان حجم صادرات محصولات کشاورزی اصفهان 42 میلیون دلار گزارش شده است.

امسال میزان حجم صادرات کشاورزی اصفهان 42 میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصراصفهانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته با اشاره به اینکه اگر چه اصفهان استانی به ظاهر گردشگری و صنعتی است، اما در بخش کشاورزی نیز جایگاه مهمی را در کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در هشت محصول کشاورزی رتبه برتر کشور را در زمینه تولید داریم.

وی با تاکید بر اینکه 83 درصد ضریب خودکفایی استان در زمینه کشاورزی است، ادامه داد: همچنین سطح اراضی محصولات کشاورزی 433 هزار هکتار است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در تولید شیر و مرغ رتبه نخست کشور را داریم، تاکید کرد: سهم ارزش افزوده اصفهان در بخش کشاورزی 7.7 درصد بوده که این میزان در کشور 5.6 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری 459 میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: یکی از اهداف مهم این سازمان ترغیب به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

نصراصفهانی بیان کرد: برای سال آینده نیز 500 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 حجم صادرات کشاورزی استان اصفهان به 44 میلیون دلار رسیده است، گفت: در 9 ماهه امسال میزان حجم صادرات 42 میلیون دلار بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر 71 هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری و توسعه رشد شاخص‌های مکانیزاسیون کشاورزی از مباحث دارای اهمیت است، افزود: همچنین ارتقای بخش غیر دولتی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی از دیگر موارد دارای اولویت برای سازمان کشاورزی است.

انتهای پیام/63001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول