اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

پایانه صادرات محصولات فرهنگی در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تاسیس پایانه صادرات محصولات فرهنگی در قم خبر داد و گفت: این پایانه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری قم و وزارت ارشاد راه‌اندازی خواهد شد.

پایانه صادرات محصولات فرهنگی در قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه چاپ و نشر تاکید کرد: ایشان بارها فرمودند کتاب‌ها باید بر اساس تولید محتوا در کشور بوده و توجه صرف به مقوله ترجمه مورد نظر ایشان نیست و تولید محتوا باید در داخل کشور از سوی ناشران و نویسندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب باید بر اساس نیازسنجی در جامعه تولید شود افزود: اگر سیاست‌ها را به سمتی ببریم که براساس نیازسنجی نسبت به انتشار کتاب اقدام کنیم قطعاً کتاب‌های منتشر شده مخاطب لازم را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به استقبال گسترده مردم از کتاب‌هایی نظیر «مفاتیح الحیاة»، «دا» و «نورالدین پسر ایران» تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد اگر انتخاب موضوع بر اساس نیاز مخاطب باشد موفقیت حاصل می‌شود.

وی در ادامه از تاسیس پایانه صادرات محصولات فرهنگی در قم خبر داد و گفت: بعد از یک سال تلاش با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری قم و وزارت ارشاد تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده و بر اساس این تفاهم‌نامه پایانه صادرات فرهنگی در استان قم راه‌اندازی خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا یادآور شد: با تشکیل این پایانه می‌توانیم صدور محصولات فرهنگی از جمله کتاب را تسهیل کنیم و برندها را به ثبت برسانیم.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این پایانه زمینه حضور فعالان عرصه تولید محصولات فرهنگی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تسهیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 200 ناشر در استان قم فعالیت می‌کنند یادآور شد: به دلیل کمبود جا فقط توانستیم شرایط حضور 200 ناشر را در هشتمین نمایشگاه کتاب قم فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه قم نیازمند محلی دائمی برای برپایی نمایشگاه‌‌های فرهنگی است، ادامه داد: امیدواریم مسئولان استان حمایت‌های لازم را داشته باشند تا یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب در استان قم راه‌اندازی شود و امیدواریم برای سال‌های آینده در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب مشکل امسال را نداشته باشیم.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب استان قم با نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان به دلایل مختلف ادغام شده است، خاطرنشان کرد: کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه در سه سال اخیر به چاپ رسیده و 30 درصد از این کتاب‌ها چاپ اول هستند.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول