اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان‎رضوی خبر داد

افزایش 38 درصدی میزان صادرات نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‎رضوی گفت: میزان وزنی صادرات زعفران در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

افزایش 38 درصدی میزان صادرات نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد، غلامرضا میری اظهار داشت: طبق برآوردها، پیش‌بینی می­شود که تولید زعفران نسبت به سال قبل تغییر قابل توجهی نداشته اما میزان صادرات از رشد خوبی برخوردار باشد.

میری با رد کردن صادرات زعفران به صورت فله عنوان کرد: زعفران صادراتی در بسته­بندی­های 2 دهم گرم تا حداکثر 25 گرمی با برند شرکت­های صادرکننده به 46 کشور جهان صادر می­گردد.

وی یکی از مشکلات عمده موجود در بخش صادرات را ابلاغ بخشنامه 1/9/1391 دانست و افزود: این بخشنامه صادرکننده را موظف نموده که ارز حاصل از صادرات را به اتاق مبادلات ارزی تحویل نموده یا واردات انجام دهد که ورود ارز به کشور غیر ممکن است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان‌رضوی در همین رابطه گفت: صادرکننده برای دریافت وجه حاصل از فروش زعفران روزشماری می­کند تا بتواند بدهی­های خرید زعفران را تسویه نموده و همچنین برای خرید محموله­های صادراتی که سفارش دارد، نقدینگی تامین کند، پس چگونه می­تواند واردات انجام داده یا به شخص ثالثی واگذار نماید.

میری خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل صادرکنندگان، جلسات و مکاتباتی با مسئولین سازمان توسعه تجارت صورت پذیرفته و وعده­های مساعد برای مرتفع نمودن موانع موجود بر سر راه صادرات داده شده است.

انتهای پیام/7000/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول