اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

محصولات صادرات‎محور گلستان حمایت می‎شوند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: به منظور حمایت از محصولات صادرات محور و توسعه تجارت خارجی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید طی شش ماه نسبت به تدوین برش استانی این بخش اقدام کند.

محصولات صادرات‎محور گلستان حمایت می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید تشکل‎ و تعاونی‎های اقتصادی تحت پوشش خصوصی و تعاونی را به منظور استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در بهبود فضای کسب و کار، افزایش درآمد و ارزش افزوده استان به دبیرخانه کارگروه اقتصادی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در کارگروه اقتصادی تصمیمات خوبی در راستای محصول زعفران در ابعاد مختلف گرفته شده تصریح کرد: در زمینه تخصیص اعتبار، تخصیص آب و افزایش سطح زیرکشت زعفران تمهیدات خوبی اتخاذ شده و انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط همراهی لازم را داشته باشند تا تصمیمات اجرایی انجام شود.

استاندار گلستان یادآور شد: در کمیته توانمندسازی حضور مدیران کمرنگ است و نشان می‌دهد که موضوع گیاهان دارویی هنوز برای برخی از دستگاه‎ها جدی گرفته نشده و این مسئله اصلا قابل قبول نیست.

قناعت در خصوص اعزام و پذیرش هیئت‎های تجاری بیان داشت: در چند سال اخیر شاهد اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی بودیم و میزبانی کشورها و سفرای خارجی را نیز در استان داشتیم.

وی از برگزاری موفق نمایشگاه اقتصادی گلستان که برای نخستین بار در کشور قزاقستان برپا شد، از افراد دست‌اندرکار قدردانی کرد و گفت: جرات برای حضور موثر، قابل تقدیر و ستودنی است چرا که موضوع اکنون روند خوبی پیدا کرده است.

استاندار گلستان یکی از مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان را اعزام و پذیرش هیئت‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عنوان و خاطرنشان کرد: از معاون برنامه‌ریزی استان انتظار است حمایت‌های لازم از این سیاست را در بودجه سال 1392 اتخاذ کند.

قناعت خاطرنشان کرد: کمیته راهبردی گیاهان دارویی استان نیز موظف است در راستای تولید و پرورش گیاهان دارویی گزارشات مکتوب خود را برای برنامه‌های این بخش در اختیار دبیرخانه استان قرار دهد.

وی ایجاد مرکز ملی سرخدار، دانشکده طب سنتی، توسعه کشت زعفران و شناسایی گیاهان دارویی استان را از دیگر مسائل مهم در شورای برنامه‌ریزی استان برشمرد.

استاندار گلستان متذکر شد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با تشکیل کمیته فنی و اجرایی با محوریت دفتر امور اقتصادی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری مناسب همایش ملی گیاهان دارویی در استان اقدام کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه روند کمی و کیفی پروژه‌های اقتصادی و کلان باید به اطلاع ائمه جمعه استان برسد اذعان داشت: این اشکال به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان وارد است لذا باید با هماهنگی لازم، این اقدام صورت بگیرد لذا هر چه روحانیت از این مسائل مطلع تر باشد قطعا در فرهنگسازی مسائل تاثیرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول