اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

گمرک پیرانشهر در صادرات رتبه 27 کشور را دارد

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: گمرک پیرانشهر در صادرات کالاهای مختلف رتبه 27 کشور را از آن خود کرده است.

گمرک پیرانشهر در صادرات رتبه 27 کشور را دارد

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: گمرک پیرانشهر، ارومیه و بازرگان در امر صادرات اقلام مختلف به میزان قابل توجهی فعال هستند و جایگاه‌های مطلوبی هم در سطح کشور از آن خود کرده‌اند ولی می‌طلبد برای تجهیز و تکمیل این گمرکات بیشتر بسترسازی صورت بگیرد.

وی به رتبه‌های گمرکات فوق اشاره کرد و افزود: گمرک پیرانشهر بین سایر گمرکات کشورمان رتبه 27 کشوری، گمرک ارومیه رتبه 30، گمرک بازرگان رتبه 52 را از آن خود کرده است.

میر هاشم سید احمدی هم‌مرزی استان با 3 کشور را یک فرصت کم‌نظیر قلمداد کرد و بیان داشت: داشتن مرز مشترک و طولانی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان منجر به این شده است گمرکات استان بیشتر فعال شوند زیرا علاوه بر صادرات استان، امور صادرات برای استان‌های دیگر هم در این خطه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به ارزش بیش از یک میلیارد دلار کالاهای متعلق به سایر استان‌های کشور از این خطه صادر شده و اقلام آنها از گمرکات این منطقه خارج شده است، خاطر نشان کرد: در این ارتباط گمرک بازرگان رتبه نخست را از آن خود کرده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: از این مبلغ به ارزش 280 میلیون دلار از پیرانشهر، 11 میلیون دلار از سردشت، یک میلیون دلار از سرو، نزدیک به یک میلیون دلار نیز از پلدشت صادر شده است.

وی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور از جمله آذربایجان غربی را تولید و صادرات سیب عنوان کرد و گفت: در مجموع از مناطق مختلف کشورمان 180 هزار تن سیب صادر شده است که 151 میلیون دلار ارزش آن است، بخشی از این صادرات هم به استان ما متعلق است.

سید احمدی به افزایش 3 برابری حجم صادرات سیب اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 44 هزار و 500 تن معادل 36 میلیون دلار سیب صادر شده است در حالی که سال قبل فقط 14 هزار تن معادل 11 میلیون دلار صادرات انجام گرفته بود.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول