اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس:

صادرات انرژی سبب افزایش ذخیره ارزی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس گفت: صادرات انرژی سبب افزایش ذخیره ارزی می‌شود و از این حیث باید تعاملات با کشورهای همجوار توسعه یابد.

صادرات انرژی سبب افزایش ذخیره ارزی می‌شود

احمد امیرآبادی در حاشیه دومین روز از همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در موضوع برق نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت‌ها و صرفه‌جویی مصرف‌کنندگان برق تأثیر مقطعی بوده و برای بهینه‌سازی همیشگی باید فرهنگ صرفه‌جویی را نهادینه کنیم.

امیرآبادی با بیان اینکه نیازمند الگوی فرهنگی مصرف هستیم، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در نهایت منجر به استفاده‌های غیرمجاز از برق و عدم پرداخت هزینه‌های آن و دیگر مسائل می‌شود و از همین حیث باید فکری جدی‌تر و کاربردی‌تر درباره این مسئله داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی باید تعریف انرژی با عنوان سرمایه ملی نهادینه و سپس در استانداردسازی لوازم برقی بکوشیم.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس شورای اسلامی افزود: مقدار قابل توجهی از هدررفت برق در خطوط انتقال و توزیع صورت می‌گیرد و باید در این بخش چاره‌اندیشی جدی‌تر داشته باشیم.

امیرآبادی بیان کرد: حضور بخش خصوصی برای توسعه انرژی بسیار مؤثر بوده و باید فضا برای عملکرد بخش خصوصی گسترده‌تر و جدی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه باید در قسمت قوانین خرید برق تغییرات لحاظ شود، اضافه کرد: باید قوانین به گونه‌ای تغییر کند که حضور بخش خصوصی بیشتر در این حوزه سمت و سو پیدا کند.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم با حضور مشارکتی خود در قالب تعاونی و شرکت‌های کوچک می‌توانند سبب بهبود شرایط در بخش انرژی شوند.

امیرآبادی  ایران را یکی از پیشتازان در بخش سدسازی توصیف کرد و گفت: تکنولوژی ایرانی روزبه‌روز جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی استحکام می‌بخشد.

وی با ابراز خرسندی از تعامل ایران با کشورهای همجوار خود در حوزه برق تصریح کرد: کشورهای همجوار تمایل زیادی به برخورداری از برق کشور دارند و باید از این ظرفیت در دسترس به خوبی استفاده کنیم.

امیرآبادی در پایان یادآور شد: با صادرات انرژی می‌توانیم، ذخیره ارزی را بالا ببریم.

 

انتهای پیام/70005/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول