اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

اتحاد و همدلی نیاز امروز مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: اتحاد، همدلی و همبستگی نیاز اصلی امروز مسلمانان جهان است.

اتحاد و همدلی نیاز امروز مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه اول نماز جمعه این هفته خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه و خداجو در مصلی امام خامنه‌ای خورموج اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارداشت: رعایت تقوای الهی مایه رستگاری و خوشبختی برای انسان مومن در دنیا و آخرت است می‌تواند زندگی و زمینه خوشبختی ما را فراهم کند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه قرآن کتاب انسان سازی و تربیت انسان‌ها است، ادامه داد: از شش هزار آیه قرآن کریم حدود دو هزارآیه آن بیان سرنوشت گذشتگان است.

مصلح خاطرنشان کرد: نظام دوهزار و 500 ساله شاهنشاهی امید داشتند که راه خود را ادامه دهند اما به وجود برکت

امام خمینی(ره) و مردم و شهدا و رهبران دینی رژیم شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ انداختند و تا قیام قیامت جهان از امام خمینی(ره) سخن می‌گویند. 

مصلح گفت: امیرالمومنین حضرت علی(ع) به همه کسانی که صاحب نعمتی از نعمت‌های بزرگ الهی هستند هشدار می‌دهند که بندگان خدا بدانید روزگارهمان برخوردی که با دیگران کرد همان برخورد را با آیندگان می‌کند و هیچ فرقی هم ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی خاطرنشان کرد: آئینه تمام نمای آینده نگاه در گذشته است و روزگار همانطوری که با گذشتگان کرد با شما و آیندگان هم اینگونه برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کسانی که در نظام اسلامی و با این انقلاب سازگار نبودند و چه بدبختی‌ها و بیچارگی‌هایی که متحمل شدند و چندین سال در دامن صدام زندگی کردند و در آخر هم پناهنده به استکبار و اجانب شدند.

مصلح خاطرنشان کرد: مجاهد خلق و فدایی خلق چه شد. این‌هایی بودند که با این نظام سر سازگاری نداشتند و زیر باز ولایت نرفتند و نظام را نپذیرفتند و راه شیطان را در پیش گرفتند و هلاک شدند.

وی گفت: امروز نسل تاج و تخت معاویه، فرعون، هارون، یزید، آل زیاد و آل مروان منقطع شده است.

مصلح در خطبه دوم نماز حضور در نماز جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه علما حضور در نماز جمعه را افضل می‌دانند حداقل قضیه این است.

وی به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: امروز کسی نیست که احساس این ضرورت نکند که ما نیاز به اتحاد، همدلی و همبستگی و تجمع بر مشترکات داریم.

مصلح گفت: هفته وحدت توسط آیت الله سیستانی در کشور عراق، در ایران اسلامی حضرت امام خمینی و در ... توسط علما تشکیل شد. همایش بزرگ طلاب یک هزار نفری شیعه و سنی سراسر استان بوشهر در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای خورموج در هفته آینده برگزار می‌شود.

مصلح سالروز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) را به میهن اسلام تبریک گفت و افزود: امسال جشن‌های دهه فجر هر چه باشکوهتر برگزار شود.

برخی اجناس در دشتی دو برابر گرانتر از دیگر شهرهاست

وی به وضعیت گرانی در شهر خورموج یادآور شد: خدمت مسئولان صنعت، معدن و تجارت و فرماندار اعلام و مصداق آورده‌ام بعضی از اجناس در شهر خورموج نسبت به دیگر مناطق دو برابر گرانتر است.

مصلح ادامه داد: درست است که در شرایط تحریم هستیم اما اگر گرانی است متناسب با هم باشد نه اینکه بعضی اجناس و کالاها نسبت به دیگر شهرها یک سوم گرانتر است و این قابل پذیرش و قابل قبول نیست و باید نظارت بیشتری صورت بگیرد و جنسی که دو برابر و بیشتر به مردم می‌فروشند کمال بی انصافی است.

وی اضافه کرد: اگرچه ما قبول داریم وضعیت بودجه وضعیت خوبی نیست اما عزیزان می گویند که شرکت گاز هزینه های حفاری خیابان هایی که تخریب کرده پرداخت کند و شهرداری موظف به این است که این مشکل کوچه‌های مردم را حل کند.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول