اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

اتحاد ملی مستلزم همت همه مسئولان کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با تاکید بر اینکه علنی کردن اختلافات زیبنده مسئولان نیست، گفت: اتحاد ملی مستلزم همت همه مسئولان کشور است.

اتحاد ملی مستلزم همت همه مسئولان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام جعفر محسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با بیان اینکه از خداوند متعال می‌خواهیم ما را از مرحله حرف بیرون در آورد و در وادی عمل قرار دهد، اظهار داشت: گفتن آسان است و شنیدن آسان‌تر از آن. اما در وادی عمل، مرد می‌خواهد در این وادی هر کس را راه نمی‌دهند؛ خوب‌ها که جای خود دارند بین خوب‌ترها گلچین می‌کنند.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه چه کسانی ما را مراقبت می‌کنند و چه اشخاصی مواظب ما هستند، عنوان کرد: اگر من بدانم کسی مراقب من است، خواهیم گفت از خودم بیشتر مراقبت می‌کنم. آن‌طور که از آیات و روایات به‌دست می‌آید این است که حدود 10 دسته مراقب ما هستند، خدای عالم مراقب ما است، پیغمبر اکرم (ص)، ائمه اطهار علیهم‌السلام، قرآن، در و دیوار، اعضاء و جوارح، خود ما و صالحان است. ما نباید از این مراقبان غافل باشیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه خیرآباد نیز پس از همگان به تقوای الهی بیان داشت: حضرت علی (ع) در توصیف و نشانه‌های پارسایان می‌فرمایند «فَمِنْ عَلاَمَةِ أَحَدِهِمْ أَنَّکَ تَرَی لَهُ قُوَّةً فِی دِینٍ؛ از نشانه‌های پرهیزکاران این است که در دینداری نیرومند هستند».

حجت‌الاسلام محسن‌زاده عنوان کرد: یکی از نشانه‌های دینداری، استقامت و ثبات قدم است. اگر فردی در گام‌های دین گرایانه‌اش تزلزل داشته باشد. دلیل بر این است که تدین و دینداریش ضعیف است.

امام جمعه جوادآباد گفت: نیرومندی در دینداری به این است با هیچ قیمتی آن را از دست ندهد و به کارهای منافی با قوانین شرع روی نیاورد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر مکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت هفته وحدت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تعریف جامعی از وحدت ارائه کردند و فرمودند «معنای وحدت این است که مشترکات را تقویت و در مقابل چشم مردم برجسته کنیم نه این‌که سایه برخی دلخوری‌های شخصی از برخی از افراد برتمام رفتار انسان حاکم شود و به جای طرح مسائل اصلی و مشترکات، موضوعات فرعی و خلاف مصالح کشور را مطرح کند».

دشمن به دنبال ناراضی کردن مردم از انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام محسن‌زاده تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان ما به دنبال تشدید فشارهای اقتصادی هستند تا مردم را از جمهوری اسلامی ناراضی کنند و با به چالش کشیدن معیشت مردم به اهداف خود برسند، بسیار روشن است آن چیزی که می‌تواند کشور را ازاین مرحله عبور دهد، تقویت وحدت و همبستگی در داخل کشور بین مردم و دولتمردان و میان مسئولان است.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر همواره بررعایت وحدت تأکید کرده‌اند و عنوان فرمودند «مسئوولان نباید اختلاف داشته باشند، چرا این مسائل و اختلافات به میان مردم کشیده می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هشدار دادند «اگر افرادی از امروز تا روز انتخابات بخواهند احساسات مردم را تحریک کنند، قطعاً به کشور خیانت کرده‌اند»، گفت: اگر در این شرایط افراد، گروه‌ها با اشخاصی اولویت‌های مردم را نادیده بگیرند و بخواهند از تریبون‌های رسمی و علنی از دریچه منافع گروهی و حزبی با مسائل برخورد کنند که این رویکردها نوعی اختلاف درجامعه ایجاد کند و به تفرقه‌ها دامن بزند، می تواند خسارت به بار بیاورد.

اتحاد ملی مستلزم همت همه مسئولان کشور است

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با بیان اینکه وحدت تنها منحصر به سران قوا نیست بلکه رسیدن به اتحاد ملی مستلزم همت همه مسئولان خرد و کلان کشور است، ‌عنوان کرد: مهمترین وظایف افراد تأثیر گذار درجامعه تقویت روحیه امید در مردم و پرهیز از دمیدن فضای بدبینی به مسئولان، هوشیاری و غافل نشدن از طراحی‌های دشمن، شناخت صحیح مسائل اصلی و فرعی، نادیده نگرفتن روحیه اعتماد به نفس ملی بالا و پیشرفت‌های شگفت‌آور و تلاش کشور و اقدام عملی و غیرشعاری برای ارتقای وحدت ملی و انسجام اسلامی است.»

علنی کردن اختلافات هرگز زیبنده مسئولان نیست

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: مسئولان باید مصلحت‌های اهم را در مقایسه با مصلحت‌های مهم مدنظر قرار دهند. امروز مصلحت‌های اهم این است که دشمنان موضع و صدای واحد مسئولان را مشاهده کنند و در مسائل مهم، عمل یکسان را ببینند. کشمکش و برخوردهای تفرقه آمیز و برخوردهای بی‌رحمانه مسئولان با یکدیگر دردی از مردم دوا نخواهد کرد و فقط و فقط امید دشمنان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس را به یاد آوریم که امام (ره) فرمودند «جنگ دررأس امور است» و همه متحد شدیم تا دست دشمن را از میهن اسلامی‌مان کوتاه کردیم. امروز نیز دفع مکر دشمن و توجه به معشیت مردم مهمترین وظیفه مسئوولان است و هر آنچه دشمن را امیدوار و مردم را دلسرد کند، گناهی نابخشودنی است.

نقش رسانه‌ها در تامین وحدت بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام محسن‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه نباید از نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در تأمین وحدت غافل شد، گفت: از رسانه‌ها تقاضا می‌کنم کمک کنید به ایجاد وحدت بیشتر بین مسئولان، اختلاف را بزرگ نمایی نکنیم.

امام جمعه خیرآباد افزود: ممکن است در برهه‌ای از زمان یا در مسأله خاصی بین مسئولان اختلاف سلیقه وجود داشته باشد یا مسیرهای متفاوتی را برای رسیدن به اهداف برگزینند اما تا هنگامی که همه برای پیشرفت و عزت نظام و انقلاب تلاش می‌کنند، نباید گفت بین آن‌ها اختلاف وجود دارد.

مردم نیازمند حمایت‌های بیشتر هستند

حجت‌الاسلام محسن‌زاده خاطرنشان کرد: از مسئولان شهرستان هم تقاضا دارم مردم در آستانه شب عید نیازمند حمایت‌های بیشتر هستند. خوشبختانه هیچ کمبودی در مایحتاج مورد نیاز مردم وجود ندارد و کشورمان از فراوانی و انبوه کالا که عمدتا نیز تولید داخل هستند، برخوردار است. 

وی افزود: به‌فضل خدا با تدبیر شایسته مسئولان شهرستان مردم عزیز شب عید با خوبی مواجه خواهند بود و هفته وحدت را گرامی می‌داریم.

دهه فجر، دهه رسیدن به اوج قدرت است

امام جمعه خیرآباد با اشاره به 5 شنبه 12 بهمن سالروز روز بازگشت حضرت امام (ره) به ایران در سال 57 و آغاز دهه مبارک فجر، آغاز این دهه را به فجر آفرینان تبریک گفت و تصریح کرد: فرارسیدن ایام فرخنده دهه مبارکه فجر، دهه پیروزی، دهه رسیدن به اوج بلندی و قدرت، دهه نجات از ظلمت و استثمار بر عاشقان ولایت مبارک باد.

انتهای پیام/2462/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول