اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد

تصویب اعتبار 10 میلیارد تومانی برای پروژه‌های اولویت‌دار زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان از در نظر گرفته شدن بودجه 10 میلیارد تومانی برای پروژه‌های اولویت‌دار استان خبر داد.

تصویب اعتبار 10 میلیارد تومانی برای پروژه‌های اولویت‌دار زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی شامگاه شنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به آخرین ابلاغیه‌ها در مورد جابه‌جایی اعتبارات با توجه به شرایط حاکم اظهار داشت: مدیران اجرایی باید اعتبارات را براساس اولویت‌ها هزینه کنند.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن سعی شده است از آغاز پروژه‌های جدید اجتناب شود، ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به مصوبه موجود در مورد بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در استان زنجان خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، مهرماه و اردیبهشت‌ماه کارشناسان برای ارزیابی، بازدیدی از پروژه‌های استانی به عمل می‌آورند.

وی با اشاره به مصوبه‌ای که براساس آن در محور گردشگری سلطانیه – قیدار – کتله خور طرح‌های توسعه‌ای تعریف و اجر خواهد شد، اضافه کرد: پروژه‌هایی برای این محور تعریف شده است، اما تاکنون هیچ تخصیصی برای این پروژه‌ها انجام نشده است.

عباسی به توافقات ضمنی انجام شده با معاونت ریاست جمهوری در مورد اعتبار موردنیاز برای پروژه‌های اولویت‌دار اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

*احصای پروژه‌های اولویت‌دار استان زنجان

در این جلسه از تصویب اعتبار 10 میلیارد تومانی برای پروژه‌های اولویت‌بندی شده گزارشی ارائه شد.

براساس گزارش ارائه شده در این جلسه، تکمیل دو پروژه حسینیه و زینبیه اعظم از جمله پروژه‌های اولویت‌بندی شده است که برای هر کدام 750 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تکمیل و بهره‌برداری از استخر سلطانیه، چهار بانده کردن محور زنجان - سلطانیه، احداث باند دوم سلطانیه - کبودر آهنگ، تکمیل نورپردازی در گنبد سلطانیه، کمک به تکمیل پنج باب مرکز بهداشتی و درمانی شهری، احداث نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در زرین رود، قیدار و سلطانیه و رفع نقاط حادثه خیز از جمله طرح‌های اولویت‌دار تعریف شده برای استان هستند.

همچنین در این جلسه مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام استان زنجان 915 پروژه اعلام شد که 653 پروژه از این مجموع به صورت مستمر در حال کار است.

از بین پروژه‌های در دست اجرای استان زنجان، 40 پروژه به عنوان پروژه اولویت‌دار احصاء شده است.

در این جلسه اعلام شد که در مهرماه از 658 پروژه در دست اجرا از 54 دستگاه اجرایی بازدید به عمل آمد که 174 پروژه جلوتر از برنامه بودند، 302 پروژه طبق برنامه در دست احداث است و 182 پروژه هم با تأخیر مواجه شده است.

نداشتن زمین، عدم عقد قرارداد، مشکلات اجتماعی، ضعف پیمانکار، مشکلات مالی و ضعف دستگاه از جمله مشکلات عقب ماندگی پروژه‌های عمرانی استان زنجان است.

انتهای پیام/73004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول