اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران خبر داد

برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران از برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی به میزبانی مازندران در تاریخ سوم اسفندماه خبر داد.

برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی همایش ملی اقتصاد مقاومتی مشترک اتاق بازرگانی با دانشگاه پیام نور مازندران اظهار داشت: امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی با مسائل و مفاهیمی روبه‌رو است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه نظر و چه در کتاب‌های درسی و عمل و تجارت بشری مانند آن مواجه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه با این شرایط اقتصادی باید نوآوری و ابتکار و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی ایجاد شود، ادامه داد: هر کشوری که علم استکبارستیزی را برپا کند، نیازمند چنین الگو‌هایی است.

عشریه شناسایی و تعریف درست تحریم اقتصادی، شناسایی جنبه‌های تحریم، شناسایی راهکارهای تعدیل آثار تحریم، شناسایی و تعریف اقتصاد  مقاومتی را از اهداف این همایش برشمرد و خاطر نشان کرد: ارائه الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار مؤثر برای تعدیل آثار تحریم و بررسی عملکرد سایر کشورها در مواجهه با تحریم اقتصادی از دیگر اهداف این همایش است.

وی اهمیت اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در شرایط امروز را نیازمند معرفی بیشتر دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بیان جدیدی از یک اقتصاد پویا، مقاوم در برابر التهابات ناسالم بازار است.

این مسئول با اشاره به اینکه زمان زیادی از طرح مسئله اقتصاد مقاومتی و طرح آن توسط مقام معظم رهبری نمی‌گذرد، عنوان کرد: این طرح مفهومی را در بطن خود برای جهت‌گیری کلی در حرکت اقتصادی کشور مشخص می‌کند.

دبیر شورای سیاستگذاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی در مازندران به ضرورت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: نقش بی‌بدیل اقتصاد مقاوم و پایدار در بهبود جایگاه منطقه‌ای و پروسه چانه‌زنی بین‌المللی، ارتباط نزدیک اقتصاد مقاومتی با ضریب اقتدار و امنیت ملی، تحریم‌های سنگین و ضالمانه‌ آمریکا و متحدانش علیه سیستم پولی و مالی کشور، ظرفیت بالای اقتصاد مقاومتی در جهت خنثی‌سازی و یا کاهش آثار تحریمی، اتکای بیشتر به توانمندی‌های بالقوه داخلی و حرکت در مسیر استقلال اقتصادی، اهمیت حراست از بخش کشاورزی به عنوان محصول استراتژیک مازندران و رهایی از اقتصاد تک محصولی و حرکت به سمت تنوع تولیدی در بخش‌های گوناگون در بخش صنعت، کشاورزی، فنی، مهندسی و خدمات، ضرورت اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

عشریه نقش این همایش را برای استان مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: مراکز تولیدی به دلیل گرانی مواد خام، هزینه‌های انرژی، پرداخت به منابع انسانی، پرداخت‌های مالی مثل مالیات و سایر پرداخت‌ها با قیمت تمام شده غیر متعارف مواجه هستند و در کنار آن نیز با اجبار حاکمیتی به فروش کالای تولید شده در سقف قیمت مصوب مواجه هستند.

وی یادآور شد: در عرصه تولید ملی نیز با این روند نه تنها با روند رو به رشد مواجه نیستیم، بلکه هر روز شاهد تعطیلی و کاهش فرصت‌های شغلی در استان هستیم که این به معنای بیکاری با وجود تمام تلاش‌ها است که در این همایش ملی سعی می‌شود، راهکارهای علمی و عملی داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معاون و کشاورزی مازندران به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری این همایش ملی اشاره کرد و گفت: تاکنون نشست مشترک با نمایندگان شرکت‌کننده در دانشگاه پیام نور استان انجام شده است.

انتهای پیام/86003/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول