اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

تکیه بر تولید داخلی از اصول اقتصاد مقاومتی است / اقتصاد کشور همچنان در حال خام‌فروشی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تکیه بر تولیدات داخلی و سوق دادن سرمایه به سمت تولید از اصول و الزامات اقتصاد مقاومتی است.

تکیه بر تولید داخلی از اصول اقتصاد مقاومتی است / اقتصاد کشور همچنان در حال خام‌فروشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدرضا تقوی بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون استان گلستان اظهار داشت: ایران در فضای تحریم و جنگ توانست پیشرفت‎هایی را برای کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری کلید واژه‎ای به ما ارائه کردند که می‎توانیم خیلی از کارها را شکاف دهیم، بنابراین همه دستگاه‎ها موظف هستند تا براساس این رهنمود، برنامه‎ریزی کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه مسئله خام‌فروشی نباید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور همچنان در حال خام‌فروشی است که این موضوع را باید مدیریت کنیم.

تقوی تصریح کرد: دشمنان، انقلاب اسلامی را تحریم کردند تا ملت ایران را از پای درآورند، بنابراین مقام معظم رهبری با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی نقشه راه را به ما نشان دادند که باید آن را در جامعه ترویج دهیم.

وی در خصوص چیستی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در سال‎های اخیر معظم‎له واژه‎های نزدیک به هم را طی سال‎های گذشته انتخاب کردند، سال 1391 «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، سال 1390 «جهاد اقتصادی»، سال 1389 «همت مضاعف، کار مضاعف»، سال 1388 «اصلاح الگوی مصرف»، سال 1387 «نوآوری و شکوفایی» هر چند واژه‎ها با یکدیگر متفاوت است، اما همه آنها اصل و معنای واحدی را دنبال می‎کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شأن نزول واژه اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم مطرح شد، ابراز داشت: ایران تحریم‎های اقتصادی را در طول انقلاب پشت سر گذاشته است و موضوع تحریم‎ها مسئله جدیدی نیستند.

تقوی با اشاره به اینکه هنوز طراحی تحریم‎های بعدی ادامه دارد، اذعان کرد: در طول حیات مبارک نظام جمهوری اسلامی با تحریم‎های مختلفی مواجه بودیم، بیش از 30 کشور از جمله کشورهای غربی، آمریکا و هم پیمانانش، تحریم‎ها را علیه ایران شدت دادند.

وی یادآور شد: مسئله هسته‎ای از دیگر مسائلی بوده که دشمن به دنبال تحریم آن تلاش کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نوعی جنگ اقتصادی است، اضافه کرد: جنگ، پادگان می‎خواهد، پشتیبانی، آموزش، سنگر و طرح عملیاتی لازم دارد و این‎ها از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

تقوی در خصوص راهکارهای پیشرفت اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: موفقیت در اقتصاد مقاومتی با نهادینه‌کردن اصول سامان می‎گیرد.

وی اصل بهره‎وری، مردمی کردن اقتصاد، گسترش بخش خصوصی، اجرای سیاست‎های اصل 44، تشکیل سرمایه‎های بزرگ، صرفه‎جویی در موارد اساسی، تکیه بر تولیدات داخلی و سوق دادن سرمایه به سمت تولید همچنین اصلاح برخی قوانین را از اصول و الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان ایمان، عزت نفس، خودباوری و آسیب‎شناسی را در اقتصاد مقاومتی مهم خواند و عنوان کرد: هر سخنی که بذر ناامیدی را در ذهن‎ها بپاشد، یقیناً به اقتصاد مقاومتی لطمه زده است.

انتهای پیام/2307/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول