اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری در بابل:

تولید ثروت مهم‌ترین شرط موفقیت اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تولید ثروت، مهم‌ترین شرط موفقیت اقتصاد مقاومتی است.

تولید ثروت مهم‌ترین شرط موفقیت اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی صبح امروز در کارگروه فرهنگی_ آموزشی منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و چالش‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار داشت: منظور از اقتصاد مقاومتی، پیدا کردن الگوی تولید، مصرف و مدیریت است، زندگی امام‌علی (ع) از نظر اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در معرفی الگوها به جامعه باید جامع معرفی کنیم، امام‌ علی (ع) برای همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان الگو است، امام ‌علی (ع) بسیاری از باغ‌ها و آبادی‌ها را به‌وجود آورد و وقف کرد، دین واقعی و علی واقعی این‌گونه بود، ما نیز این‌گونه باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که، شبیه‌ترین مردم به حضرت علی (ع) موفق‌ترین در تولید مال هستند، عنوان کرد: آنچه از اقتصاد مقاومتی به ذهن می‌آید بخش مصرف آن بوده ولی مسئله تولید جدی گرفته نمی‌شود، اگر شخصی صرفه‌جویی داشته و اسراف نکند تنها در یک شاخه‌ای از شاخه‌های پیروی از دستورات حضرت علی (ع) موفق بوده ولی در شاخه تولید مال ناموفق است.

حائری‌شیرازی به مدیریت رهبری در دنیای حاضر اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب خود را مکلف می‌داند که هر اقدامی که علیه آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود را اعلام کند چرا که رهبری می‌داند این‌گونه اعلام کردن‌ها تحریک‌کننده است و به همین سبب در صدد است تا آمریکا و اسرائیل را تحریک کند تا پرچم مبارزه ایران برافراشته‌تر از سایر پرچم‌ها علیه این دو طاغوت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامد تسخیر لانه جاسوسی جنگ عراق علیه ایران بود، امروز دشمن از غیض متراکم و فشرده برخوردار است و می‌خواهد از راه اقتصادی ما را تحت فشار بگذارد.

حائری‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت زمان نیز اشاره کرد و گفت: در کره جنوبی و ژاپن از هشت ساعت، هفت ساعت و نیم کار مفید دارند اما زمان مفید کار در کشور ما این‌گونه نیست، اقتصاد مقاومتی به وقت خود بها دادن است.

وی تصریح کرد: استفاده از همه امکانات و منابع موجود اقتصاد مقاومتی است، چرا که صحراهای ما بلااستفاده است این در شأن جامعه اسلامی نیست، کشوری که دنیا را دعوت به دنیای حسنه می‌کند چرا تهران او هوای آلوده دارد در حالی که این مشکل در کشورهای دیگر نیست.

حائری‌شیرازی تصریح کرد: توسعه ذلت باطنی سبب عزت ظاهری است، مشکل آمریکا و اسرائیل داشتن عزت ظاهری و نداشتن ذلت باطنی است، عزت ظاهری با علم و ذلت باطنی با دین کسب می‌شود، کسی که ذلت باطنی نداشته باشد نمی‌تواند مسئولیت‌پذیر باشد و شکست می‌خورد لذا به‌زودی شاهد سقوط آمریکا مثل شوروی خواهیم بود.

وی گفت: بنی‌صدر استاد دانشگاه بود و رئیس جمهور شد چون عزت ظاهری داشت و ذلت باطنی نداشت سقوط کرد ولی رجایی ذلت باطنی داشت و عزت ظاهری نداشت. ریاست جمهوری سبب سقوط او نشد بلکه عزتمند شد.

انتهای‌پیام/86009/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول