اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام حسین(ع):

فرهنگیان اقتصاد مقاومتی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: فرهنگیان وظیفه دارند تا موضوع اقتصاد مقاومتی را برای دانش‌آموزان تشریح و تبیین و نسل جوان را با این اصل مهم آشنا کنند.

فرهنگیان اقتصاد مقاومتی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ابوتراب کاتبی عصر امروز در گردهمایی فرهنگیان شاهرود و بسطام که در کانون جوانان شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت اقتصاد در جوامع اظهار داشت: اگر جامعه‌ای از نظر اقتصادی غنی و مقاوم باشد، از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز حرفی برای گفتن خواهد داشت و این نشان می‌دهد که اقتصاد برای جوامع چقدر اهمیت دارد.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای همه از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند، با خیال آسوده در راه پیشرفت و برنامه‌های خود و جامعه تلاش می‌کنند و این آسایش و امنیت سبب می‌شود تا راندمان آن کشور در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با توجه به اقتصاد می‌توان قدرت یک کشور را ارزیابی و روی آن حساب باز کرد.

کشورهای استعمارگر و استکباری با قدرت جدیدی رو به رو شده‏اند

کاتبی بیان داشت: قرآن و اسلام بر اقتصاد تاکید دارند و تلاش برای به دست آوردن رزق حلال و خدمت به جامعه در آنها بسیار بزرگ شمرده شده است و این نشان از اهمیت اسلام به اقتصاد و خودکفایی جامعه اسلامی دارد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و فشارهای مختلف به این انقلاب اظهار داشت: با ظهور حکومت اسلامی در جهان، کشورهای استعمارگر و استکباری با قدرت جدیدی رو به رو شدند و تلاش کردند تا آن را به هر قیمتی که شده از میان بردارند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود: دشمنان ما انواع و اقسام فشارها و برنامه‌ها را به ملت و نظام تحمیل کردند، اما نتوانستند در اراده این ملت خللی ایجاد کنند و هر جا خواستند وارد شوند، با مقابله ملت و نظام رو به رو شدند.

کاتبی خاطرنشان کرد: آنها از چند سال پیش فشارهای اقتصادی خود را بر نظام ما بیشتر کردند و با توجه به همین فشارها بود که رهبری با تدبیر انقلاب، کد رمزهایی را در هر سال در قالب شعار سال اعلام کردند و همه کشور و دولت را بدان فرا ‌خواندند.

اقتصاد مقاومتی برابر جنگ اقتصادی مطرح می‌شود

استاد دانشگاه امام حسین(ع) بیان داشت: توجه دادن مردم و مسئولان به این شعارها نشان از درایت ایشان و اهمیت مسئله تحریم‌ها و اقتصاد کشور دارد و این امر در حقیقت دغدغه را به مردم منتقل کردن یعنی درخواست کمک و اعلام هوشیاری برای آنهاست.

کاتبی تاکید کرد: همه ما در قبال این جریان مسئول هستیم و وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی برابر جنگ اقتصادی مطرح می‌شود، یعنی باید هوشیار بود و ایستادگی کرد و معادلات دشمن را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی همه وظیفه خود را باید انجام دهند، افزود: در اقتصاد مقاومتی شما فرهنگیان وظیفه دارید تا دانش‌آموزان را با جنگ اقتصادی دشمن آشنا و اقتصاد مقاومتی را برای آنها تشریح و تبیین کنید.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما از اکنون باید بداند که دشمن بر اقتصاد او دست گذاشته و باید از امروز تلاش کند و برای پیشرفت اقتصادی کشور خود بکوشد.

کاتبی گفت: باید صرفه‏جویی در وقت، انرژی و پول را برای دانش‌آموزان فرهنگ و در آنها فرهنگ خرید کالای ایرانی را نهادینه کنیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: اگر ما از دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند، کار را شروع کنیم، مطمئن باشید نسل آینده ما اقتصاد کشور را بر مبنای اقتصاد ایرانی بنا خواهند کرد و فکر ایرانی برای آنها اهمیت پیدا می‌کند و این پیروزی بزرگی برای ما و شکست سنگینی برای استکبار است.

انتهای پیام/2249/‌ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول