اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیزاده ‌در ‌همایش اقتصاد مقاومتی:

تحقق اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است/باید تعطیلات در ایران کاهش یابد

خبرگزاری فارس: یکی از اقتصاددانان کشوری گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور در برابر تحریم‌ها و تهدیدها است.

تحقق اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است/باید تعطیلات در ایران کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد علیزاده ظهر امروز در نخستین همایش اقتصاد مقاومتی در لرستان که در سالن جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، گفت: حدود 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد که از همان ابتدا توسط آمریکای استکبار مورد تحریم بوده اما به یاری خدا همیشه این تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت 34 ساله ما توانسته‌ایم که نظام اسلامی را قوی کنیم، اما تا حدودی از اقتصاد عقب مانده‌ایم.

وی افزود: باید تعطیلات در ایران کاهش یابد، زیرا در ایران علاوه بر جمعه‌ها 25 روز سالانه تعطیلات داریم که این به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: وضعیت اقتصاد ایران نه ریاضتی نه مقاومتی است، بلکه یک اقتصاد استراحتی است.

این اقتصاددان کشوری در ادامه خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی ایران طوری است که متاسفانه تعطیلات بالا و ساعات مفید کاری کم است، اگر اقتصاد مقاومتی تحقق نیابد اقتصاد ریاضتی اجتناب ناپذیر است.

علیزاده یادآور شد: راه‌های افزایش سطح رفاه عمومی افزایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، جهاد اقتصادی، کار و همت مضاعف، فرهنگ و وجدان کاری، پرهیز از مصرف کالاهای خارجی، پرهیز از اسراف و ...هستند.

این اقتصاددان کشوری یادآور شد: دشمن برای ما برنامه‌ریزی کرده است که نماد آن در تبلیغات است و هدف از تبلیغات اگر عقلانیت باشد، کارآمد است، تا زمانی که نیازهای مصرفی مصرف کننده تغییر نکند هیچ اثر و فایده ای ندارد.

وی افزود: باید وابستگی به نفت را کاهش دهیم و درآمد خود را به سمت درآمدهای پایه‌دار تبدیل کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: برای اینکه تحریم را شکست دهیم همه مردم باید دست به دست هم دهیم و از وسایل خارجی استفاده نکنیم.

علیزاده یادآور شد: 27 درصد از بودجه کشور ما سرمایه‌گذاری است که این برای جامعه ما یک آفت است، ماهیت تحریم‌ها به نفع ماست.

 وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد پویا و فعال، نه یک انفعال منفعل و بسته در اقتصاد مقاومتی،باید هر چیزی که تولید را افزایش، ضایعات را کاهش و هزینه‌ و قیمت تمام شده را پایین می‌آ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورد مورد توجه قرار گیرد، تنها شخصی که واژه ی اقتصاد مقاومتی را وارد سیاست ایران کرد مقام معظم رهبری است.

‌انتهای پیام/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول