اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

کارگران در پیروزی انقلاب نقشی تاثیرگذار داشتند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: جنبش‌های کارگری در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران نقشی تاثیرگذار داشتند که قابل چشم‌پوشی نیست.

کارگران در پیروزی انقلاب نقشی تاثیرگذار داشتند

اسلام صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن دهه فجر قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در سال‌های 1357 و 1356 در اوج مبارزات مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی نیز کارگران در تجمع‌ها، راهپیمایی‌ها و اعتصاب‌ها حضور فعال و مؤثر داشته‌اند که این حضور قابل ‌انکار و چشم‌پوشی نیست.

وی تصریح کرد: کارگران در هنگامه بروز تحولات جدی در عرصه مسائل سیاسی و اقتصادی کشور، مبارزات فراگیر و پر‌دامنه داشته‌ا‌ند که در نهایت به فروپاشی نظام سلطنتی در 22 بهمن ماه 1357 منتهی شد به طوری که با تلاش و پیگیری جمعی از فعالان این مبارزات در قالب تشکیلاتی و نظام‌مند با عنوان خانه کارگر استمرار یافت.

صادقی اضافه کرد: خانه کارگر در جلب حمایت اقشار مختلف جامعه کارگری و در راستای حراست و تقویت نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرد، به طوری که می‌توان اذعان کرد تشکیلات کارگری به تدریج و در طول زمان به عنوان یگانه تشکل مرکزی کارگران وظیفه پیگیری اهداف و مطالبات جنبش کارگری را عهده‌دار شده و در سطوح ملی و بین‌المللی در این راستا قدم برداشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی بیان داشت: پس از به پیروزی رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن ماه سال 1357 با فرمان حضرت امام خمینی (ره) اعتصاب‌ها را شکستند و با وجودی که سرمایه‌داران، کارشناسان واحدهای تولیدی صنعتی، تولید، صنعت و .. کشور را رها کرده به خارج عزیمت کرده بودند با تمام قوا بدون حضور کارشناسان خارجی در لبیک به پیام امام خمینی (ره) به خرید مواد اولیه و راه‌اندازی مجدد صنایع اقدام کردند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری آذربایجان غربی نیز در به گردش درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کردند، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران این استان در پیروزی انقلاب و محکم شدن پایه‌های آن به طور مستمر فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول