اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه اشتغال مازندران خبر داد

پرداخت تسهیلات بانکی به کارگران نساجی مازندران

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران از پرداخت تسهیلات بانکی به کارگران نساجی مازندران خبر داد.

پرداخت تسهیلات بانکی به کارگران نساجی مازندران

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری علی بابایی‌کارنامی شامگاه شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران از پرداخت 10 میلیون ریال تسهیلات بانکی به کارگران نساجی مازندران خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران خطاب به مدیران اجرایی گفت: فرصت شغلی مؤلفه‌ای جدا از اشتغال پایدار است و دستگاه‌هایی باید از ثبت آمار خود در مقابل اذعان عمومی به دفاع بپردازند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران نساجی مازندران خواست با توجه به اینکه این کارگران ماه‌ها است حقوق دریافت نکردند از تبصره‌های قانونی استفاده شود تا این قشر مظلوم تا سقف 10 میلیون ریال تسهیلات کم بهره استفاده کنند. 

استاندار مازندران نیز در این نشست اظهار داشت: از 22 آذر ماه امسال تاکنون 39 هزار و 941 فرصت شغلی در سامانه رصد بدون احتساب بخش مسکن ثبت شده است.

سید علی‌اکبر طاهایی با بیان اینکه تعهد مازندران بیش از 98 هزار فرصت شغلی در استان است، گفت: تاکنون 55 هزار و 940 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

طاهایی تصریح کرد: همچنین 15 هزار و 999 فرصت شغلی در بخش راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نوسازی مدارس استان ایجاد شده است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 56.2 درصد تعهد اشتغال در مازندران ثبت شده است، گفت: در این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته فاصله وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهار داشت: اغلب جلساتی که با حضور مدیران استان در استانداری برگزار می‌شود، در راستای حمایت از تولید و ایجاد شغل است.

وی خاطر نشان کرد: 29 میلیارد تومان برای طرح‌های کشاورزی و دامپروری کمیته امداد امام خمینی مازندران و 5 میلیارد تومان برای طرح‌های بهزیستی در بانک کشاورزی ابلاغ شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سطح فرصت شغلی در استان باید افزایش یابد، اظهار داشت: کارآفرینی از راه خوداشتغالی یک فرصت شغلی محسوب می‌شود.

تسهیلات بانکی در مسیر تولید و اشتغال صرف شود

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به فشار اقتصادی دشمنان به کشور بیان کرد: با وجود این مشکلات همه باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال با تمام توان حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری اعطای تسهیلات زودبازده به تولیدکنندگان را مثبت دانست و افزود: باید در اعطای این تسهیلات نظارت دقیق صورت گیرد تا در مسیر اصلی خود یعنی تولید و اشتغال صرف شود.

ناصری با تاکید بر حفظ مشاغل موجود در کشور ادامه داد: توجه به مشاغل خانگی و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از جمله اقداماتی است که روند رشد اقتصادی جامعه را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/2296/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول