اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد

لزوم راه‌اندازی مؤسسه خدماتی کارگران فصلی و ساختمانی در کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خواستار راه‌اندازی مؤسسه خدماتی کارگران فصلی و ساختمانی در سطح کشور شد.

لزوم راه‌اندازی مؤسسه خدماتی کارگران فصلی و ساختمانی در کشور

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مشکلات زیاد کارگران فصلی و ساختمانی در کل کشور اظهار داشت: کارگران فصلی و ساختمانی از اقشار زحمتکش جامعه هستند که نسبت به دیگر کارگران از مشکلات زیادتری برخوردار هستند.

وی گفت: این قشر از جامعه به علت تغییرات آب و هوایی چند ماه از سال بیکار هستند و دولت و مجلس باید نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات کارگران فصلی و ساختمانی داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در راستای حل مشکل بیمه کارگران فصلی و ساختمانی اقدامات خوبی انجام داده اما به نظر می‌رسد باید این دسته از کارگران در یک فضای مناسب ساماندهی شده و تشکیلات مستقل و کارآمدی به وجود آید که به صورت مستمر با آنها در ارتباط بوده و پیگیر حل مشکلات آنها باشد.

وی اظهار داشت: اقدام ماندگار و همیشگی برای حل مشکلات و رسیدگی به امور کارگران فصلی و ساختمانی در سطح کشور راه‌اندازی شود.

کارخانه‌ای گفت: بعداز بحث و بررسی‌های زیاد و همفکری با کارشناسان دلسوز و آشنا به مسائل کارگران طرح راه‌اندازی «مؤسسه خدماتی کارگران فصلی و ساختمانی» را در سطح کشور به رئیس جمهور ارائه دادم و با یادآوری ضرورت راه‌اندازی این مؤسسه، این اقدام را حرکتی ماندگار در راستای خدمت به جامعه کارگری عنوان کردم.

وی اضافه کرد: فراخوان و شناسایی کارگران ساختمانی، پیگیر خدمات بیمه­ای، ساماندهی، ارائه خدمات آموزشی، رتبه بندی از نظر تخصصی و تحصیل، تعیین سطح سلامت، تلاش در راستای اشتغال، پیگیری مشکلات صنفی و بیش از چند مورد دیگر می‌تواند از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این مؤسسه باشد و در حقیقت راه‌اندازی این مؤسسه می‌تواند پناهگاه خوبی برای کمک به کارگران فصلی و ساختمانی باشد و آنها همچون دیگر اقشار جامعه مرکزی برای مراجعه و حل مشکلات خود داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور ضمن تأیید این طرح، به وزیر کار و رفاه اجتماعی ضمن دستور کتبی از وی درخواست کردند نتیجه این طرح ملی در حداقل زمان ممکن اعلام شود.

انتهای پیام/89002/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول