اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرکرد:

مردم مراسم‌های دهه فجر را جزو تکالیف دینی خود بدانند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم برگزاری مراسم‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را جزو تکالیف دینی و شرعی خود بدانند.

مردم مراسم‌های دهه فجر را جزو تکالیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد احمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: آنچه باعث می‎شود یک مومن خیر دنیا و آخرت را درک کند، تقوا و پرهیزکاری است و برهمین اساس باید کوشید تا هرچه می‎توان این ویژگی را در خود تقویت کنیم.

وی افزود: باید تلاش کرد تا بین خود و گناه فاصله بسیاری انداخته و تعالیم و دستورات الهی را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

این مسئول بر ضرورت اجرای واجبات دین اسلام تاکید کرد و گفت: یکی از این واجبات، خمس است و در دین اسلام به آن تاکید بسیاری شده است.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: خمس نه‌تنها یک واجب دینی است بلکه یک دستورالعمل اقتصادی برای رشد و توسعه کشور است و می‎تواند اثرات بسیار مهم و سازنده‌ای هم برای جامعه کنونی و هم برای آیندگان داشته باشد.

احمدی، پرداخت خمس را از مهم‌ترین راهکارهای تحقق شعار جهاد اقتصادی برشمرد و بیان داشت: پرداخت این واجب دینی از سوی افراد جامعه می‎تواند در تحقق جهاد اقتصادی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کارساز باشد.

وی در ادامه بر ضرورت تحقق شعار امسال مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد و افزود: در این ماه‌های پایانی بر همه مسئولان و مخاطبان این شعار واجب است تا با جمع‌بندی برنامه‌ها و اقدامات خود آماده پاسخگویی در رابطه با تحقق این شعار باشند.

این مسئول با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، بیان داشت: وحدت برای جامعه اسلامی یک ضرورت است و لازم است تا برادران شیعه و سنی این موضوع را همواره سرلوحه خود قرار دهند.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: وحدت نه‌تنها برای شیعه و سنی بلکه برای هر جامعه و کشوری یک امر ضروری و حیاتی است و ما در کشور خود باید به نحو ویژه‌ای به آن توجه داشته باشیم.

احمدی با اشاره به تعاملات و نشست‌های اخیر مجلس و دولت، متذکر شد: رفع مسائل و مشکلات تنها با وحدت و تعامل برطرف می‎شود و این برنامه‌های مشترک اقدام مناسب و خوبی در این رابطه است.

وی بر لزوم رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: مسئولان نباید نسبت به مسائل و مشکلات معیشتی مردم و گرانی و تورم غافل باشند و باید از هر راهکار مناسبی در راستای رفع این مشکل بهره بگیرند.

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: دهه فجر دهه اسلام و احیای ارزش‌های الهی و دینی است و خداوند را باید به واسطه این نعمت بزرگ بسیار شکر کرد.

احمدی بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر تاکید کرد و افزود: شایسته است که مردم در برگزاری این برنامه‌ها به طور یکپارچه و بانشاط همکاری کنند و توجه خاصی به این برنامه‌ها داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه برگزاری مراسمات دهه فجر جزو تکالیف دینی است، متذکر شد: مردم با حضور پرشور و گسترده خود در این برنامه‌ها یاد امام خمینی و شهیدان انقلاب را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/68004/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول