اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه چهار تبریز خبر داد

افتتاح 120 میلیارد ریال پروژه هدیه شهرداری تبریز در دهه‌فجر

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه چهار تبریز از افتتاح 15 طرح و پروژه بزرگ و کوچک عمرانی خدماتی از سوی این منطقه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال همزمان با دهه‌فجر امسال خبر داد.

افتتاح 120 میلیارد ریال پروژه هدیه شهرداری تبریز در دهه‌فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب انصاری با اعلام این که طی هفت  سال گذشته و در سایه حاکمیت مدیریت خدمتی و جهادی در رأس شهرداری تبریز گام‌های بلندی در راستای توسعه زیربنایی تبریز برداشته شده است، این سطح از موفقیت را مرهون مدیریت و هدایت مدبرانه شهردار تبریز و تلاش شبانه‌روزی مدیران و پرسنل خدوم مناطق و سازمان‌های تابعه دانست.

وی اظهار داشت: تبریز امروز بیش از دهه‌های گذشته در مسیر توسعه قرار گرفته و همه مدیران و کارکنان مدیریت شهری برای تحقق اهداف توسعه این شهر هم قسم شده‌اند.

شهردار منطقه چهار در ادامه به مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های آماده بهره‌برداری این منطقه در ایام دهه فجر امسال اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه قدس، پل ماشین‌رو میدان چایی واقع در پارک بزرگ، مسیرگشایی شهید رفیعی، ساماندهی و جدول‌گذاری خیابان شریعتی، جدول‌گذاری ضلع شمالی بلوار 22 بهمن حدفاصل میدان قونقا تا تقاطع علامه امینی، جدول‌گذاری و کف‌سازی خیابان‌های بهار، کوچه باغ و شهید شهری، اجرای سرامیک و کاشی شکسته پایه‌های پل روگذر میدان جهاد و ماکت هواپیمای مقابل پایگاه هوایی، نورپردازی میدان جهاد، کتابخانه بهار، مسیرگشایی شهید خرمدل و آماده‌سازی کوی گلستان ستارخان از جمله طرح‌ها و پروژه‌های آماده بهره‌برداری شهرداری منطقه چهار در دهه‌فجر امسال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این که این منطقه گام‌های بلندی در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه عمران و آبادانی سطح منطقه برداشته خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین طرح های مشارکتی پیش بینی شده در سطح منطقه چهار طی سال‌های اخیر می‌توان به طرح‌هایی چون پارک ماهیان زینتی، پایانه گل و گیاه، مجتمع تجاری آذربنیاد، توسعه پروژه والمان، مجتمع خدماتی تجاری جنب دادگستری خیابان آذربایجان، بازارچه زیرزمینی روبه‌روی دادگستری مجتمع تجاری پاسداران، کارواش سیار چایکنار، چمن مصنوعی امیرکبیر، جایگاه سی.ان.جی جاده سنتو ، کافی شاپ دیدار و فاز سوم واحدهای مسکونی باغ امیر اشاره کرد.

انصاری در ادامه به اهم طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده از سوی این منطقه طی هفت سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: طی هفت سال گذشته از مدیریت فعلی شهرداری تبریز، بالغ بر 80 طرح و پروژه عمرانی خدماتی بزرگ و شاخص در سطح منطقه چهار به مرحله اجرا در آمده که از آن جمله می‌توان به پروژه‌هایی چون 18 متری شهید خرسندی، تکمیل ساماندهی میدان چایی، احداث چندین پل عابرپیاده در مسیر آذربایجان و پاسداران و مناطق دیگر، احداث پنج زمین چمن مصنوعی ، فرهنگسرای الغدیر در محل کشتارگاه قدیم ، 18 متری علی سیاهپوش، 18 متری شهید سربازی و احداث پارک حاشیه‌ای چایکنار اشاره کرد.

وی  پارک تندرستی، پارک حاشیه‌ای قره باغی، دامپزشکی و کوچه باغ، سالن چند منظوره پاسداران، باند کندرو جاده سنتو از شهرک امام تا آجی چای، ساختمان آتش نشانی ستارخان، پارک فناوری خورشید، مجموعه ورزشی حیدرآباد، بهسازی و ساماندهی معابر و خیابان‌های سطح منطقه، اجرای آسفالت اساسی سطح منطقه، احداث خانه تلاش، فرهنگسرای آنا، فرهنگسرای قدس، چندین کتابخانه نظیر کتابخانه المهدی، چندین سالن ورزشی و سوله چند منظوره، پارک روشندلان، تقاطع های غیرهمسطح حجتی، بهار و قدس را از دیگر پروژه‌های دانست که در هفت سال گذشته در منطقه چهار تبریز اجرایی شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این پروژه‌های شاخص، صدها طرح و پروژه دیگر به ویژه در حوزه خدمات محله‌ای نیز طی این سال‌ها در سطح منطقه به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده‌اند.

شهردار منطقه چهار تبریز در ادامه از تخصیص و هزینه‌کرد 310 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مسیرگشایی طی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم تنها در بخش تملک هزینه شده است.

انصاری عنوان کرد: بالغ بر 20 طرح مسیرگشایی طی سال‌های اخیر در سطح منطقه چهار برای اجرا پیش‌بینی شده بود که تعدادی از این طرح‌ها اجرا شده و مابقی در حال اجرا هستند.

شهردار منطقه چهار تبریز  گفت: سرانه فضای سبز این منطقه در حال حاضر و بدون احتساب فضای سبز پارک بزرگ چهار متر مربع بوده که در صورت احتساب پارک بزرگ، این سرانه 21 متر خواهد بود.

انصاری اجرای طرح مکانیزاسیون آبیاری میدان آذربایجان، اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در 30 هکتار از فضای سبز موجود منطقه، احداث چندین پارک و بوستان محلی و اجرای طرح توسعه پارک بزرگ را از مهم‌ترین اقدامات این منطقه در حوزه فضای سبز برشمرد.

شهردار منطقه چهار تبریز با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شهردار تبریز از اقدامات انجام یافته از سوی این منطقه در راستای تحقق اهداف توسعه متوازن تبریز و مناطق تابعه ، ایجاد تحول عمرانی در تبریز را مرهون برنامه‌ریزی و هدایت مدیریت ارشد شهرداری و نیز همکاری و مشارکت شهروندان و منتخبان آنان در نهاد شورای اسلامی شهر دانست. 

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول