اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

میانگین مصرف سرانه شیلات در آذربایجان غربی 5 کیلوگرم است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میانگین مصرف سرانه شیلات در آذربایجان غربی 5 کیلوگرم برآورد شده است که باید برای بهبود یافتن این آمار تلاش شود.

میانگین مصرف سرانه شیلات در آذربایجان غربی 5 کیلوگرم است

علی کریم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: باید برای ایجاد فرهنگ مصرف ماهی و انواع خوراکی دریایی در این استان برنامه‌ریزی شود چرا که یکی از مواد غذایی سالم و سرشار از پروتئین قلمداد می‌شود و هیچ‌گونه عارضه‌ای برای مصرف‌کنندگان دربرندارد.

وی به انعقاد یک تفاهمنامه در سطوح بالا بین اداره کل شیلات کشور، سازمان شهرداری و دهیاری‌ها با هدف بسط فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین بندهای مصوبه مذکور تلاش برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از چنین مواد غذایی است؛ امیدوار هستیم در نتیجه عمل به مواد مختلف این تفاهم‌نامه، مشکل موجود نه‌تنها در این استان بلکه در سراسر کشور حل شود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یکی دیگر از مشکلات موجود در این زمینه را نبود بازار مناسب برای عرضه ماهی عنوان کرد و افزود: چند سال قبل شهرداری ارومیه در این ارتباط همکاری خوبی داشت و فضای مناسبی برای فروش محصولات ارائه داد ولی این مشکل همچنان وجود دارد.

کریم‌زاده به لزوم تخصیص منابع مالی برای ایجاد بازار اشاره کرد و گفت: باید بازاری در محل مناسب شهر با چندین غرفه ایجاد شود لذا برای اینکه چنین بازاری ایجاد شود و همچنین فعالیت خوب و مستمری داشته باشد باید اقشار مختلف مردم به مصرف محصولات ارائه شده علاقه نشان دهند.

وی با بیان اینکه برای حمایت فعالان این عرصه آمادگی کافی وجود دارد، ادامه داد: در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی برای فعالان این عرصه هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد به طوری که کار‌گروه توسعه کشاورزی استان و بانک کشاورزی برای شیلات از حیث پرداخت منابع مالی مانعی ایجاد نکرده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: در مرکز آذربایجان غربی به عبارت دیگر ارومیه، ماکو، پلدشت، خوی و ... به وجود بازار احساس نیاز می‌شود بنابراین برای جذب سرمایه‌گذار باید اهتمام کرد و در صورت امکان از منابع استانی نیز برای این فعالیت‌ها مبالغی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/61002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول