اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بازارهای عرضه پرورش ماهی در آذربایجان غربی ایجاد شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بازارهای عرضه ماهی و محصولات آبزی در مناطق مختلف آذربایجان غربی باید ایجاد شود.

بازارهای عرضه پرورش ماهی در آذربایجان غربی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی کریم‌زاده ظهر امروز در جلسه ساماندهی و توسعه بازار آبزیان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: باید در راستای ایجاد بازار عرضه آبزیان در شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط و خوی اقدام شود و تعداد بازارهای مرکز ارومیه افزایش پیدا کند لذا باید شهرداری‌ها در این ارتباط همکاری کنند.

وی به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اشاره کرد و گفت: چنانچه برای ایجاد بازارچه اقدام شود می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرده از طرف دیگر پیگیری‌های لازم را انجام داد تا از منابع مالی استانی، مبالغی نیز به این مقوله اختصاص پیدا کند چرا که در این صورت روند امور جدی‌تر پیگیری می‌شود.

کریم‌زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تولید شیلات بین استان‌های غیرساحلی از استان‌های موفق کشور قلمداد می‌شود ادامه داد: در سال گذشته 14 هزار و 500 تن شیلات تولید شد که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان تولید به 15 هزار و 800 تن برسد.

قائم‌ مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های مختلف استان ما ظرفیت کافی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد، خاطر نشان کرد: استان ما برای فعالیت در این زمینه مستعد است ولی به دلیل کمبود مصرف‌کننده، کسی برای ورود به این عرصه علاقه نشان نمی‌دهد.

وی به لزوم همکاری سازمان‌های مختلف برای تغییر ذائقه مردم تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مختلف اعم از جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، اداره شیلات، متولیان امور بهداشتی و رسانه‌های جمعی باید در این زمینه فعالیت کرده و مزیت‌های مصرف این ماده غذایی را تبیین کنند.

کریم‌زاده به اهمیت پیگیری مشکلات فعالان این عرصه اشاره کرد و بیان داشت: در طول سال‌های گذشته یک بازار عرضه در اطراف مسجد اعظم ارومیه با همکاری شهرداری راه‌اندازی شد ولی به دلیل عدم استقبال مردم، این بازار جمع‌آوری شد همچنین یک بازار در خوی با مشارکت دستگاه‌های مختلف ایجاد شد ولی این بار نیز به دلیل نبود مصرف‌کننده توفیق چندانی حاصل نشد.

انتهای پیام/61002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول