اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

فرصت هفته وحدت ارج نهاده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسلمانان به ویژه در ایران اسلامی فرصت هفته وحدت را باید ارج نهاده و برای تعامل بیشتر با یکدیگر تلاش کنند.

فرصت هفته وحدت ارج نهاده شود

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه در هفته وحدت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: این روزها فرصت مغتنمی است تا به اهمیت موضوع وحدت کلمه و تاثیر آن در پیشرفت جوامع اندیشیده و در این سمت و سو گام برداشت تا روزبه‌روز نظرها و عقاید به یکدیگر نزدیک‌تر و همکاری‌ها بیشتر شود.

وی تصریح کرد: طبق منابع معتبر برادران اهل سنت، پیامبر اکرم (ص) در 12 ربیع الاول عام‌الفیل چشم به جهان هستی گشوده‌اند ولی علمای شیعه این تاریخ را 17 ربیع الاول همان سال ذکر می‌کنند به همین دلیل وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید امام خمینی (ره) این مدت زمان را هفته وحدت نام‌گذاری کردند تا اقشار مختلف را به اهمیت این مبحث واقف کنند.

فخری ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با انتخاب این عنوان، در صدد بودند اهمیت وحدت کلمه و یکدلی را برای مردم اعم از برادران اهل سنت و شیعه تبیین کرده و نظر آنها را به این موضوع جلب کنند لیکن لازم است مردم پیرامون این مسئله و دلایل حیاتی بودن وجود آن بیندیشند به این ترتیب روح برادری و همدلی را در جامعه پررنگ‌تر بکنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برکات وحدت را برای جوامع اسلامی بی‌شمار دانست و بیان کرد: ملت کشورمان در سال 1357 در سایه اتحاد و همدلی همچنین با دست در دست یکدیگر گذاشتن رژیم طاغوتی را سرنگون کرده حکومت مبتنی بر دین مبین اسلام را تاسیس کردند هم‌اکنون در نتیجه وفاق و همدلی که با همدیگر دارند توطئه‌های دشمن را خنثی کرده هر روز یکی از قله‌های رفیع افتخار را فتح می‌کنند.

انتهای پیام/61002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول